بحریزاده تاکید کرد: سازمان دانشآموزی باید طلایهدار تربیت دانشآموزان انقلابی باشد
تهران (پانا) - مشاور مطالعات و برنامهریزی فرهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هدف از ایجاد تشکلهای دانشآموزی در نظام تعلیم و تربیت را تربیت تشکیلاتی دانشآموزان به عنوان آیندهسازان نظام جمهوری اسلامی ایران و کمک به تحقق امر مهم تربیت دانشآموز صالح در تراز نظام معیار اسلامی دانست.
اسماعیل بحریزاده در کارگروه آسیبشناسی و بازمهندسی برنامهها و فعالیتهای سازمان دانشآموزی گفت: «اصل تغییر در ساختار روندها، فرآیندها و محتوای فعالیتها یکی از ضرورتهای اساسی در هر سازمانی است و با توجه به انقلابی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده ضرورت آن دوچندان شده است.»
او افزود: «هدف از ایجاد تشکلهای دانشآموزی در نظام تعلیم و تربیت، تربیت تشکیلاتی دانشآموزان به عنوان آیندهسازان نظام جمهوری اسلامی ایران و کمک به تحقق امر مهم تربیت دانشآموز صالح در تراز نظام معیار اسلامی است. بنابراین تشکلهای امین و متدین باید توسعه یابند و مدیران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت نیز امکان فرصت و میدان را برای فعالیت آنها فراهم کنند.»
مشاور مطالعات و برنامهریزی فرهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی افزود: «طبق اساسنامه، دامنه فعالیتهای سازمان دانشآموزی آحاد دانشآموزان و گروههای سنی زیر ۱۸ سال است. همچنین یکی از اصول مهم سازمان ایجاد هویت ملی و اسلامی و تقویت روح جمعی و سازمانپذیری از طریق نشانها و علائم است، بنابراین در بازنگری فعالیتها شاید کارگروه به این نتیجه برسد که نمادها و علائم جدیدی طراحی شود یا نمادها و نشانهها موجود را اصلاح و بهبود ببخشد.»
بحریزاده گفت: «نکته مهم و اساسی دیگر این است که تمامی فعالیتها و اقدامات سازمان باید در چارچوب اهداف انقلاب اسلامی برای رسیدن متربیان به مراتبی از حیات طیبه باشد. سازمان دانشآموزی باید طلایهدار تربیت دانشآموزان انقلابی پایبند به بیانیه گام دوم انقلاب و کنشگران فعال و هوشمند معطوف به تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.»
ارسال دیدگاه