اطلاعیه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره توزیع کتاب درسی در مدارس
تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اطلاعیهای راههای دریافت کتاب درسی دانش آموزان را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در این اطلاعیه آمده است: «با اعلام دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، ملاک توزیع کتاب درسی ثبت نام دانشآموز توسط مدرسه در سامانه سناد و سپس ثبت سفارش کتاب درسی (سفارش گروهی یا فردی) در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است.
اگر دانشآموزی به هر دلیل موفق به دریافت کتاب درسی نشده است باید فرآیند زیر را پیگیری نماید:
۱- مراجعه به مدرسه برای ثبت نام
۲- ثبت نام در سامانه سناد توسط مدرسه
۳- ثبت نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (یاد آورمی شود در صورتی که کتاب درسی برای دانش آموز، در سامانه ثبت نام شده باشد و پایه یا رشته تحصیلی و یا محل تحصیل وی تغییر کرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذیرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان پذیر شود).
۴- ارسال کتاب از منطقه به مدرسه
۵- تحویل کتاب به دانش آموز از طریق مدرسه
مدیران مدارس موظف هستند تمامی دانشآموزان حاضر در مدرسه را در سناد ثبت نام کنند.(مدرسه نباید دانش آموز ثبت نام نشده، در سناد داشته باشد)، همچنین تعداد دانشآموزان بدون سفارش کتاب درسی هر مدرسه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باید صفر باشد.
مدارس باید وضعیت کتاب درسی هر یک از دانشآموزان مدرسه را کنترل کنند و در صورت نیاز سریعاً نسبت به ثبتنام کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام و جهت دریافت کتاب درسی جاماندهها از منطقه پیگیری کنند.
مسئولیت حسن تحویل کتاب درسی به دانشآموزان بر عهده مدیران محترم آموزش و پرورش مناطق و مدیران محترم مدارس است.»
ارسال دیدگاه