رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان اظهار کرد:

خبرگزاری پانا یک ظرفیت بالا برای پرورش نسل جدید خبرنگاران زبده

همدان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان، یکی از مهم ترین موضوعات برای سازمان دانش آموزی مرکز و استان را جذب دانش آموزان پیشتاز در سال تحصیلی جدید بیان کرد.

کد مطلب: ۹۵۷۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا یک ظرفیت بالا برای پرورش نسل جدید خبرنگاران زبده

رضا میرزایی گفت: جذب پیشتازان برای سازمان استان یک مسئله حیثیتی است و مدیران و مربیان فقط تا ١٥ مهرماه فرصت دارن مدارس و دانش آموزان خود را در سیستم جذب و ساماندهی پیشتازان ثبت کنند.
میرزایی در جلسه خود با کارشناسان سازمان دانش آموزی مناطق ١٩ گانه با بیان این که در بحث پایگاه های تغذیه سالم در مدارس محور اصلی، ایجاد فرهنگ صحیح تغذیه است، گفت: برای فرهنگ سازی در خصوص تغذیه سالم باید برای مدیران، دانش آموزان و اولیای آن ها کلاس آموزشی برگزار کرد.
او افزود: سازمان دانش آموزی در راستای موضوع پایگاه های تغذیه سالم دو دستورالعمل بهداشتی و نظارتی را به مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق و شهرستان ها ارائه خواهد کرد که آن ها موظف هستند طبق آن به ساماندهی و نظارت بر کار بوفه ها در مدارس بپردازند.
میرزایی در ادامه تصریح کرد: تمام پایگاه های تغذیه سالم در مدارس باید دارای مجوز با امضای رئیس سازمان دانش آموزی و معاون تربیت بدنی و سلامت بوده و تمام مدارس باید مراحل قانونی و ثبت سیستمی جهت دریافت این مجوز را طی کنند.
رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به لباس فرم دانش آموزی گفت: شهرستان ملایر بهترین عملکرد در این حوزه را داشته و توانسته تمام خواسته های سازمان را در خصوص لباس دانش آموزان برآورده کند.


میرزایی در این جلسه علاوه بر این که از مسئولین مناطق خواست تا تعدادی از دانش آموزان منتخب پیشتاز خود را برای آموزش های سازمانی و تقویت کیفی مهارت های پیشتازان در نظر گیرند، گفت: از بین دانش آموزان تعدادی را به عنوان پژوهشگر انتخاب کنید تا علاوه بر ترویج منش های ١٢ گانه سازمان دانش آموزی، بر روی آن ها مطالعه و تحقیق کرده و نتیجه را با کمک سازمان دانش آموزی استان در قالب یک کتاب جمع آوری کنند که همین می تواند یک صدقه جاری برای دست اندرکاران این کار باشد.
او با تأکید بر ظرفیت بالای خبرگزاری پانا جهت تربیت نسل جدید خبرنگاران زبده و بامهارت، تصریح کرد: برگزاری کلاس های حرفه ای آموزش خبرنگاری و عکاسی در اولویت کار سازمان است.
او افزود: سازمان دانش آموزی باید در تمام استان ساری و جاری باشد چراکه فعالیت های آن منطبق بر سند تحول بنیادین است.
میرزایی در پایان با بیان این که طبق روال سال گذشته در بهمن ماه سال جاری جشنواره بومی محلی با حضور دانش آموزان ١٩ گانه در استان برگزار خواهد شد، از مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق و شهرستان ها خواست تا هر منطقه یک گروه سرود برای اجرای مراسم ها در مناطق تشکیل دهد و توجه ویژه به جشنواره های بومی محلی نیز داشته باشد، همچنین هر منطقه هر ٣ ماه یکبار نیز باید شورای برنامه ریزی را تشکیل داده و نتیجه این جلسه را به صورت مکتوب به سازمان استان گزارش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار