برگزاری جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر اسلامشهر با حضور اعضا و رسیدگی به مواردجمع آوری معتادین متجاهر،کمپ های نگهداری و شغل و آینده معتادین بهبود یافته در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر اسلامشهر

در این جلسه سلیمانزاده از پلیس مواد مخدرشهرستان در سخنانی از اجرای سه مرحله طرح استانی و جمع آوری 191 معتاد در شهرستان اسلامشهر در دوره شش ماهه خبر داد و کاهش امنیت فروشندگان مواد مخدر را که از مطالبات مردم هم میباشد از موارد برنامه‌های مستمر پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان برشمرد.

در ادامه نورانی مدیر اداره بهزیستی هم از کمبود اعتبارات دولتی کمپ های ترک معتادین گفت و اظهار داشت:نکته مهم این است معتادین بدون خانواده و بیمار را به کجا باید ارجاع داد.

او بیان داشت: ما برای معتادین بهبود یافته با در نظر گرفتن انجام آزمایشات لازم و نظر مسئولین آمادگی داریم وامهای بلند مدت با بهره کم جهت شغلهای آنان و اهدای مدرک داشته باشیم ، لیکن مسئله ضامن هنوز مشکل اساسی این گروه میباشد.

عظیمی مدیر سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اسلامشهر هم در بیانات خود از در اختیار قرار دادن فرهنگسراهای شهرستان اسلامشهر برای تشکیل کلاسهای انجمن معتادان گمنام با وجود مخالفت خانواده‌‌های استفاده کننده از مراکز فرهنگی شهرداری خبر داد.

او از ایجاد چهار اردوگاه بزرگ توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور جهت حضور معتادین در آینده نزدیک خبر داد.

در بخش دیگری از این جلسه ،قبادنماینده سازمان بهزیستی اسلامشهر نیزدر رابطه با اجرای طرحهای مشترک با آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه گفت و اذعان داشت: طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش آموزان)با حضور دانش آموزان مناطق مذکور در پایه هشتم از سال تحصیلی گذشته اجرا شد و در تابستان 98 هم طرح مانا در جهت ارتقاء توانمندیهای دختران و پسران برگزار کردیم.

او خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیر پذیری دانش آموزان ازهم این طرحها با نظارت دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در سطح مناطق اجرا میشود،لیکن ضروررت دارد این طرحها در هر نقطه بومی سازی شود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار