بازخوانی تاریخ دفاع مقدس برای نسل جدید ضرورت امروز کشور است

ارومیه (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دفاع مقدس سند غیرت ملت ایران است، گفت: نسل امروز، دوران دفاع مقدس و رشادت رزمندگان را به چشم ندیده که با توجه به این امر، بازخوانی تاریخ دفاع مقدس و انتقال آن به جوان امروزی رسالت خطیر جامعه است.

کد مطلب: ۹۵۶۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: در جنگ تحمیلی، نیروهای اسلام با کمترین امکانات نظامی، یک وجب از خاک را به دشمن ندادند که این امر در تاریخ ایران بی نظیر است.

وی بیان کرد: رژیم بعثی عراق نقابی برای ابرقدرت های جهان در مقابل ایران بود و نظام سلطه از ارسال پیچیده ترین تجهیزات جنگی به این کشور برای مبارزه با ایران دریغ نمی‌کرد که با وجود این غنای تسلیحاتی در طرف دشمن، ایران اسلامی همواره پیروز میدان بود.

وی در خصوص علت مقدس دانستن دفاع ایرانیان در طول جنگ تحمیلی اظهار کرد: این دفاع ریشه دینی و مذهبی داشت و برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن و پاسداری از کشوری انجام می شد که تازه از چنگال طاغوت آزاد شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی تئوری‌های غربی را به هم ریخت و همین امر عاملی برای تشویق صدام به جنگ با ایران بود، گفت: انقلاب اسلامی مستضعفان و دینداران جهان را امیدوار کرد که می توانند اردوگاه شرق و غرب را متلاشی کرده و تحولی جدید به‌وجود آورند و همین آگاهی بخشی انقلاب اسلامی و بیدارکردن ملت های مظلوم باعث شد تا دشمنان انقلاب و نظام برای براندازی این نظام نوپا دست به ترفندهای مختلف بزنند که یکی از آنها جنگ تحمیلی یود ولی این جنگ با اتحاد ملت ایران به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: دفاع مقدس ایران امروز مورد بررسی تحلیگران جهان قرار گرفته و آنان را به حیرت واداشته است که چگونه ملتی با دست های خالی توانست به دفاع از سرزمین خود بپردازد.

وی تاکید کرد: تاریخ کتاب قطور دفاع مقدس هرسال و همواره باید بازخوانی و وقایع دوران جنگ و حقایق آن به نسل آینده و امروز معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار