در جمع خبر نگاران در نیویورک

رسانه های غربی به نقل از روحانی: اگر تحریم ها لغو شود بحث‌های محدودی درباره برجام خواهم داشت

تهران (پانا) - خبرنگاران غربی حاضر در نیویورک مدعی شده اند که رئیس جمهوری کشورمان که برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران درباره برخی بحث های محدود درباره برجام در صورت لغو تحریم‌ها سخن گفته است.

کد مطلب: ۹۵۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه های غربی به نقل از روحانی: اگر تحریم ها لغو شود بحث‌های محدودی درباره برجام خواهم داشت

بنا بر گزارش خبرنگار کیودو از نیویورک،حسن روحانی، ایالات متحده را متهم به «تروریسم اقتصادی» کرد که او بر این باور است که باید همه دنیا آن را محکوم کنند.

او ادامه داد که گفت‌و‌گو با آمریکا در صورتی که آنها جزئی از روند 1+5 باشند تنها با این شرط که آمریکا همه تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران را لغو کند انجام خواهد داد.

روحانی گفت که یمن مسئولیت حمله به عربستان سعودی را پذیرفته است و ایران مسئول آن نبوده اشت. او گفت کسانی به یمن شک دارند که توانایی نظامی چنین حمله‌ای را ندارند «نمی‌گویند مقصر کیست.»

او گفت که ایران اقدام خوبی برای ثبات اقتصادی انجام داده است و در سه ماهه اول خود شاهد رشد اقتصادی بوده و اقتصاد را با شرایط جدید از جمله تحریم‌ها مطابقت داده است.

او گفت که در صورت لغو تحریم‌ها بحث‌های محدودی درباره تغیرات، اضافات یا اصلاحات در برجام خواهد داشت. او گفت که ورود به برجام در وهله اول اشتباه نیست. او گفت که ایرانیان آمریکا را «قلدر» قلمداد می کنند و تحریم ها به وحدت ملی کمک کرده است.

روحانی گفت که از زمان خروج بولتوتن از کاخ سفید تغییری در سیاست آمریکا ایجاد نشده است اما تا کنون با ده رهبر جهان صحبت کرده است که از رفتن بولتون ابراز خوشحالی کرده‌اند.

او گفت بر اساس سوابق موجود پیش بینی نمی‌کند که آمریکا مایل به استفاده از ابزار نظامی باشد.

یک منبع مطلع ایرانی حاضر در نیویورک بخش اظهارات روحانی مربوط به مذاکره درباره برجام را «خط ناقص و تحریفی» خواند و اعلام کرد که در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار