مرکل با روحانی و ترامپ جداگانه دیدار می کند

تهران (پانا) - رسانه های بین المللی امروز (سه شنبه) به نقل از یک مقام آلمانی گزارش دادند که «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور جداگانه با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران برای بررسی بحران در منطقه خلیج فارس گفت وگو خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۵۶۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مرکل با روحانی و ترامپ جداگانه دیدار می کند

به گزارش ایرنا، نام این مقام آلمانی در این گزارش ذکر نشده است.

این در حالیست که معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهوری گفت: صدراعظم آلمان تا ساعاتی دیگر با حضور در محل اقامت رئیس جمهور کشورمان در نیویورک با وی دیدار می‌کند.

«پرویز اسماعیلی» امروز در صفحه توئیتری خود نوشت: «آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تا ساعاتی دیگر با حضور در محل اقامت رئیس جمهور کشورمان در نیویورک، با دکتر روحانی دیدار و گفت وگو خواهد کرد»
به نوشته وی، «این دیدار جزو ملاقات های تنظیم شده از قبل نبود.»
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته(دوشنبه) در صدر هیاتی برای شرکت در هفتاد وچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد.
این در حالیست که دولت‌آمریکا طی روزهای اخیر برای صدور ویزای هیات ایرانی کارشکنی می کرد و حتی ویزای تعدادی از هیات ایرانی صادر نشد.
رئیس جمهوری در این سفر سه روزه علاوه بر گفت وگو با رسانه ها و اندیشکده ها، با سران ۱۵ کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
روحانی تاکنون با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و همچنین «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه دیدار و گفت وگو کرده است.

ملاقات با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز از جمله ملاقات های دو جانبه رئیس جمهوری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. ممکن است طبق روال معمول دیدارهای حاشیه ای مجمع؛ زمان برخی ملاقات ها تغییر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار