استاندار قم در مراسم با شکوه زنگ مهر عنوان کرد:
مسئولیتپذیری دانش آموزان در مدارس موردتوجه قرار گیرد
قم (پانا) - استاندار قم گفت: ما نیازمند نسلی بوده که مسئولیتپذیر در توسعه کشور بر اساس ارزشهای دینی و اسلامی باشد و باید در آنها نهادینه شود و باید در بین فرزندان این حس به وجود آید که برای آینده کشور چه اقدامی میتوانند انجام دهند.
بهرام سرمست صبح امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و آغاز سال جدید تحصیلی با عنوان «شکوه مهر و محوریت نهضت حسینی، صلابت زینبی» در واحد آموزشی شاهد اشراقی برگزار شد، با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نماد وحدت، مقاومت ،ایثار، شهادت بودند که برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود.
وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر انقلاب راهگشای ملت و مسئولان است، ابراز کرد: یکی از اولویتهای هر کشوری توسعه آموزش و ارتقای آموزشی است که کشور ایران با سابقه تمدنی و درخشان هدفگذاری مناسبی برای توسعه آموزشی در ابعاد مختلف را مدنظر قرار داده است.
استاندار قم یکی از ابعاد توسعه را توسعه انسانی دانست و افزود: توسعه انسانی مهمترین رکن آموزش و پرورش است که در کنار نهادهای مختلفی مانند خانواده، دین، سیاست، دولت و نهادهای اجتماعی وظیفه سنگینی در این زمینه دارد.
وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان آموزشی در مدارس عنوان کرد: معلمان با نقش بیبدیل خود در ارتقای فرهنگی دانش آموزان تأثیر بزرگی دارند و دیدگاهمان نسبت به این مقام بر اساس آموزههای دینی و برگرفته از قرآن است که نشان از نقش بالای این قشر زحمتکش دارد.
سرمست یکی از ارکان آموزشی در مدارس را کتاب دینی و متون آموزشی ذکر کرد و گفت: معجزه دین کتاب قرآن است و خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد کرده است که نشان از اهمیت وجود کتاب بهعنوان شاخصهای برای آموزش است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتقای فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات ورود خیرین به این صحنه بسیار پررنگ است و این نقش بیبدیل آنان قابلتقدیر و تحسین است که باید انگیزه خیرین مدرسهساز در نظام آموزشی مدنظر قرار گیرد و اقدامات آنان بسیار ارزشمند است.
استاندار قم با بیان اینکه خیرین مدرسهساز در کنار دولت کمککننده ارتقای آموزشی نسل امروزی هستند، اضافه کرد: خود دانش آموزان باید با همت، اراده ،اعتمادبهنفس و توکل به خداوند قلههای ارتقای علمی را فتح کنند.
وی تزکیه نفس را در همه مراحل رشد و اعتلا را موردتوجه قرار داد و افزود: توسعه علم بشری بینیاز از توکل به خداوند نیست و ایمان و اخلاق محور توسعه و رسیدن به درجه اعلا در عرصههای مختلف است و جوامع غربی با آنکه در علوم به درجات بالایی رسیدهاند ولی از بحران اخلاق و معنویت رنج میبرند.
سرمست با بیان اینکه نیاید مدرکگرایی جز شاخصهای تحصیلی قرار گیرد و باید رشد دانش آموزان در عرصههای مختلف بدون گسست انجام شود، ادامه داد: آموزشهای دینی باید به نحو سازندهای در مدارس ارتقا یافته و در جامعه به کار گرفته شود و باید به هوش اجتماعی و پی بردن به نقش تاریخی دانش آموزان به توسعه و پیشرفت کشور برسیم.
وی اظهار داشت: ما نیازمند نسلی بوده که مسئولیتپذیر در توسعه کشور بر اساس ارزشهای دینی و اسلامی باشد و باید در آنها نهادینه شود و باید در بین فرزندان این حس به وجود آید که برای آینده کشور چه اقدامی میتوانند انجام دهند.
استاندار قم توجه به ویژه به تربیت دختران در آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: دختران امروز در کنار ارتقای خود در عرصههای مختلف تربیتکننده نسل آینده کشور نیز هستند که باید یکی از مهمترین اولویتهای آموزشی این قشر باشد.
ارسال دیدگاه