سوادآموزی با محوریت انجمن اولیا و مربیان در مدارس به عنوان کانون محله باید در اولویت باشد
قم (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: سوادآموزی با محوریت انجمن اولیا و مربیان در مدارس به عنوان کانون محله باید در اولویت باشد.
نشست مشترک کارشناسان و روسای ادارات سوادآموزی و انجمن اولیا و مربیان با حضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تشکیل شد.
محمد رضا قاسمی نیا اظهار کرد: هماهنگی و تبادل راه کار های نو با بهره مندی از اعضا و ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس برای جذب؛ تشویق؛ دعوت و ثبت نام اولیای بی سواد و کم سواد برای سواد آموزی از اهداف جلسه مشترک است.
معاون سواد آموزی قم افزود: پیگیری وتلاش روسای انجمن اولیا ومربیان مدارس وشورای انجمن های استان وتمرکزبرمدارس با تعدادبالای والدین بی سواد ونیرشناسایی راه ها وعوامل ایجادانگیزه برای حضوردرکلاس های سوادآموزی ازمصوبات هم اندیشی بود.
وی تصریح کرد: مدرسان آموزش خانواده نقش موثری دراستقبال سوادآموزان دارندولازم است درکلاس های آموزش خانواده به میزان ارتباط وسطح سوادودانش والدین درکسب موفقیت های فرزندان وتربیت وتحصیل آنان وپیشرفت آموزش های دانش آموزان وکیفیت آموزشی مدرسه تاکیدشود.
قاسمی نیا بیان کرد: تکریم والدین حاضردرکلاس های نهضت سوادآموزی وانتخاب فضای فیزیکی مناسب دراستقبال بی سوادان وکم سوادان جایگاه مهمی دارد.و اعضای انجمن ومدیرومسئولان مدرسه بایدباهم هماهنگی شایسته راانجام دهند.
معاون سواد آموزی قم تأکید کرد: طبق مفادسندتحول بنیادین آموزش وپرورش مدرسه کانون محله تعیین شده و علاوه بر ارتقای دانش وسوادآموزی اولیا توجه به سوادآموزی ساکنین پیرامون مدرسه و مجاورین آن ازماموریت ورسالت های مدارس وانجمن اولیا ومربیان باید درنظرگرفته شود.
ارسال دیدگاه