در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

خلیل‌آبادی: وظیفه مراقبت از مجسمه ها و تجهیزات شهری با پلیس است نه شورای شهر

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران درباره سرقت تجهیزات شهرداری گفت مراقبت از مجسمه‌ها یا تجهیزات شهری، بر عهده شورا نیست و وظیفه پلیس است اما مدیریت شهری باید به پلیس کمک کند تا وظیفه‌اش را در این حوزه بیشتر و بهتر انجام دهد.

کد مطلب: ۹۵۴۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خلیل‌آبادی: وظیفه مراقبت از مجسمه ها و تجهیزات شهری با پلیس است نه شورای شهر

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که شاهد سرقت برخی تجهیزات شهرداری تهران هستیم، آیا شورای شهر به امنیت تجهیزات شهری ورود خواهد کرد؟ گفت: «تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که با پلیس همکاری کنیم و الزاماتی که پلیس نیاز دارد را فراهم کنیم. مراقبت از مجسمه‌ها یا تجهیزات شهری، بر عهده ما نیست چرا که وظیفه پلیس است و مدیریت شهری باید به پلیس کمک کند تا وظیفه‌اش را در این حوزه بهتر انجام دهد.»

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: «دزدی مجسمه‌ها یا سایر تجهیزات همچنین مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه برمی‌گردد، چرا که سرقت رابطه معناداری با این مسائل دارد و افرادی که به اموال شهری دستبرد می‌زنند، گاهی باعث خطرات جانی برای جامعه می‌شوند که به همین دلیل باید مجازات‌ها در این حوزه تشدید شود.»

خلیل‌آبادی همچنین با اشاره به اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی و درج آگاهی برای جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی از شهر در سایت دیوار گفت: «چطور ممکن است افرادی را برای جمع‌آوری تبلیغات از روی تابلوها استخدام ‌کنند، باید هر کس وظایف خودش را انجام دهد. شهرداری شهربان دارد که باید با شهرداری همکاری داشته باشد. شهرداری می‌تواند گشت‌هایی را به عنوان نیروی کمکی پلیس، در محل مستقر کند. همچنین باید تابلوهایی که در شهر نصب می‌‌شود در معرض دید دوربین‌های ترافیکی و حفاظتی باشد چرا که تمامی خودروهای شهر تهران با دوربین قابل مشاهده است و باید المان‌های شهری هم به گونه‌ای تنظیم شود که بتوان تشخیص داد چه کسی این اموال را به سرقت برده است.»

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «مردم هم باید به اموال شهر حساسیت داشته باشند و اگر مشاهده می‌کنند کسی این اموال را به سرقت می‌برد و دستبرد می‌زند، باید از آن جلوگیری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار