شکست سناریو واشنگتن برای محکومیت ایران در شورای امنیت

تهران (پانا) - تلاش ایالات متحده آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت برای صدور بیانیه علیه ایران با مخالفت سایر اعضا ناکام ماند.

کد مطلب: ۹۵۴۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شکست سناریو واشنگتن برای محکومیت ایران در شورای امنیت

نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز به ریاست روسیه برگزار شد. در این نشست گزارش دبیر کل در مورد عملیات اخیر یمنی‌ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی قرائت شد.

در این نشست که با موضوع بررسی تحولات یمن برگزار شد، نماینده ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت، سعی کرد تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصر این حمله قلمداد کرده و دیگر اعضای شورای امنیت را وادار به همراهی با خود در این زمینه کند ولی اظهارات او از سوی نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به چالش کشیده شد.

در این نشست که با بی‌اعتنایی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به طرح اتهامات آمریکا علیه ایران همراه بود، کشورهای عضو نسبت به افزایش تنش‌ها در یمن ابراز نگرانی کردند.

نماینده آمریکا در شورای امنیت پس از ناکامی در جلب حمایت اعضای دیگر شورای امنیت در مورد مقصر جلوه دادن ایران، پیشنهاد دیگری را مبنی بر برگزاری جلسه بسته و غیرعلنی شورای امنیت با هدف صدور بیانیه در مورد حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان را مطرح کرد اما نماینده روسیه، این پیشنهاد را نیز نپذیرفت.

براساس آنچه که نور نیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی منتشر کرده، نماینده روسیه به عنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرد: «هنوز تحقیقات مستند و جامعی در مورد حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان صورت نگرفته و در نتیجه، زمان مناسبی برای صدور بیانیه شورای امنیت نیست.»

او همچنین تاکید کرد که «لازم است اعضای شورای امنیت بر روی صدور بیانیه‌ای جامع در مورد تحولات یمن در آینده با یکدیگر همکاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار