مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

خانواده رکن اصلی تعلیم و تربیت است

شیراز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به لزوم مشارکت خانواده ها در امر تربیت همه جانبه دانش آموزان خانواده را رکن اصلی تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: لذا در نگاه نوین آموزش و پرورش اگر خانواده در کنار ما  قرار نگیرد به هیچ جا نمی‌رسیم و در مدارس شاهد به خاطر اینکه دانش آموزان  از خانواده های خاص هستند نیاز به توجه بیشتر است .

کد مطلب: ۹۵۴۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده رکن اصلی تعلیم و تربیت است

علی عسکر نجفی در کارگاه آموزشی کیفیت بخشی فعالیت های مدارس شاهد فارس،گفت: مدارس شاهد،حافظ ارزش ها و میراث معنوی انقلاب اسلامی ، شهید و شهادت ، ایثارگری و جانبازی است و بر همین اساس مسئولیت خطیر و مهمی بر دوش همه ما است .
نجفی با بیان اینکه مدارس شاهد آینه و ویترین آموزش و پرورش است گفت: این مدارس حافظ ارزش‌ها و میراث معنوی انقلاب اسلامی ، شهید و شهادت ، ایثارگری و جانبازی است و بر همین اساس مسئولیت خطیر و مهمی بر دوش همه ما است.

او ادامه داد: کیفیت بخشی به این مدارس در سایه سند تحول بنیادین است که امروز خوشبختانه اجرای این سند در مدارس شاهد در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است .

او با اشاره به روند آموزش تک بعدی دانش آموزان در سال های گذشته، گفت: غفلت از مهارت‌های زندگی موجب شده تا به سطوح دیگر شخصیتی دانش‌آموزان توجه نشود و ساحت های تربیتی دیگر آنها را نادیده بگیریم که حاصل آن انسان‌هایی ناتوان در مقابله با آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس اصلی‌ترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را آموزش دانست و گفت: باید تا میتوانیم بر روی آموزش سرمایه گذاری کرد که بهترین راه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، آگاهی بخشی و آموزش دانش آموزان ، والدین و همکاران فرهنگی می باشد.

نجفی سند تحول بنیادین را به عنوان نقشه راه و چارچوب کار دانست و گفت: مهم‌ترین مسئله امروز بحث تربیت است و در این راستا مسیری که بر اساس سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش ترسیم شده، آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان و تربیت انسان صالح است.

در کارگاه آموزشی کیفیت بخشی فعالیت های مدارس شاهد فارس که با حضور نزدیک به 120 تن از مدیران و عوامل اجرایی مدارس شاهد نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان کوار در شیراز برگزار شد، محمد رضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به تشریح فعالیت های این حوزه پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار