سند تحول بنیادین؛ پایه و اساس برنامه ریزی و مدیریت آموزشی است.

مشهد (پانا)- همایش مدیران آموزش و پرورش ناحیه هفت امروز با حضور معاونت آموزش متوسطه اداره کل، معاون فرمانداری مشهد و معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین؛ پایه و اساس برنامه ریزی و مدیریت آموزشی است.

محمدرضا کمالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد در ابتدا ضمن تشکر از فعالیت‌های دلسوزانه مدیران گفت : پروژه مهر روزهای پایانی خود را به سر می برد و مدیران عزیز علی رغم این باور که کارمندان آموزش و پرورش در تابستان اوقات فراغت خود را میگذرانند در تعطیلات نیز دائماً در حال تلاش و کوشش برای بهبود روند اموزشی هستند؛ از یک سو جمع بندی فعالیت های گذشته و از سوی دیگر برنامه ریزی برای سال آینده باعث میشود حتی در تابستان نیز مجدانه به فعالیت بپردازند.

وی در مورد پایه و اساس برنامه ریزی آموزشی گفت :سند تحول بنیادین تنها نقشه راه برای پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش است و ما می‌توانیم با استفاده از رهنمودهای سند تحول بنیادین به بهترین شکل پروژه مهر را مدیریت کنیم و در جهت این مدیریت باید سند تحول را پایه برنامه های خود قرار دهیم تا انشاءالله بتوانیم دانش آموزان را فرای مباحث آموزشی به حیات طیبه برسانیم.

وی افزود: سند تحول شش زیرنظام اصلی دارد که اولین زیرنظام آن راهبری و مدیریت است. یادمان باشد اگر بهترین قوانین و برنامه ها مهیا شوند اما مدیران ما در انجام وظایف خود کوتاهی کنند هیچ کدام از قوانین و امکانات فایده مند نخواهد بود پس تاثیرگذاری مدیریت مدارس مهمتر از وزارت است و مدیران باید خود را عامل اصلی اجرای سند تحول بنیادین بدانند. اگر مدیر ما دانش کافی از مدیریت نداشته باشد ما با وجود تمام امکانات باز هم نمی توانیم به توسعه پایدار برسیم زیرا رسیدن به توسعه پایدار مستلزم وجود آموزش و پرورش موفق و آموزش و پرورش موفق مستلزم همت و مدیریت مدیران عزیز است.

وی در پایان چند رهنمود مهم مدیریت در سند تحول را به مدیران گوشزد کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های عوامل دخیل در آموزش و پرورش استفاده کنید، توانمندی معلمان و شایستگی آنها را با تشکیل دوره های آموزشی بالاتر ببرید و سعی کنید از تمامی عوامل در برنامه ریزی و مدیریت بهره ببرید زیرا در صورت مشارکت تمامی عوامل، برنامه ریزی و هدف گذاری تنها مسئله مدیر نخواهد بود و همه در راستای اجرای آن احساس تعهد می کنند.

وی گفت: همچنین سعی کنید علاوه بر همکاری با والدین و استفاده از آنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و مالی به صورت صحیح و سودمند با سایر ارگانها و نهادها مانند دارالقرآن ها، مراکز فرهنگی ناحیه و معاونت فرهنگی شهرداری ها نیز ارتباط بگیرید زیرا تربیت دانش آموزان تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست و تمامی ارگانها و نهادها در قبال آن موظف به تلاش و کوششند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار