در گفت‌وگو با پانا

فرزاد آشوبی: فضای ورزشگاه‌ها مطلوب نیست ولی دلیل نمی‌شود حق حضور زنان در ورزشگاه را به رسمیت نشناسیم

با گزینشی بودن نمی‌توان از آزادی حضور زنان در ورزشگاه حرف زد

تهران (پانا) – هافبک سابق پرسپولیس و استقلال و سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال نونهالان ایران ضمن حمایت از حضور زنان در ورزشگاه، گزینشی بودن این حضور را بر خلاف آزادی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فرزاد آشوبی: فضای ورزشگاه‌ها مطلوب نیست ولی دلیل نمی‌شود حق حضور زنان در ورزشگاه را به رسمیت نشناسیم

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: «نیمی از جامعه ما از یک حق طبیعی و مشخص محروم هستند، من با حضور زنان در ورزشگاه موافقم و حتماً باید این اتفاق بیافتد و این حق برای بانوان به رسمیت شناخته شود. البته اینکه فضای ورزشگاه‌ها از نظر زیرساخت‌ها و امکانات فضای مطلوبی نیست، می‌تواند درست باشد ولی هیچ‌کدام از این‌ها دلیل نمی‌شود ما این حق را به رسمیت نشناسیم و افرادی که وظیفه آماده‌سازی زیرساخت‌ها را دارند، باید زیرساخت‌های حداقلی را برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم کنند.»

وی در ادامه درباره فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ها گفت: «بخشی از این فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ها حاصل رفتار بازیکنان و مربیان است اما رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند. البته افرادی که در سطح جامعه هستند هم می‌توانند به این فرهنگ‌سازی کمک کنند، ولی نباید فراموش کرد که فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای نیاز به صبر و گذر زمان دارد.»

هافبک سابق پرسپولیس و استقلال درباره احتمال گزینشی بودن حضور زنان در ورزشگاه گفت: «اینکه عده‌ای تصمیم بگیرند چه کسی وارد ورزشگاه شود، درست نیست و نمی‌توان اسم آن را آزادی گذاشت، با گزینشی بودن نمی‌توان از آزادی حضور زنان در ورزشگاه حرف زد. گزینش همان محدودیت است، آزادی یعنی هرکسی بتواند آزادانه به ورزشگاه بیاید و بازی تیم مورد علاقه‌اش را تماشا کند و آزادانه در فضای ورزشگاه حضور داشته باشد.»

وی درباره راهکارهای سالم شدن فضای ورزشگاه‌ها گفت: «اگر سلامت ورزشگاه‌ها را در نظر بگیریم راه حلش تنها در ورزشگاه نیست و مسیر آن در آموزش و پرورش است یعنی بچه‌ای که از 6 سالگی وارد محیط آموزش می‌شود باید آموزش ببیند و خانواده هم باید به او آموزش بدهد که چگونه رفتار کند. اینکه فردی را در 25 سالگی تغییر داد سخت‌تر از آن است که در کودکی آموزش رفتار صحیح را ببیند. »

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان در پایان گفت: «چه بسا خانم هایی که وارد ورزشگاه می‌شوند هم تحت تأثیر فضای بازی قرار بگیرند و یک رفتار عجیب از آنها سر بزند. در هر صورت همه هواداران چه خانم‌ها و چه آقایان و چه بازیکنان و مربی‌ها باید کمک کنند که فرهنگ بهتری را در ورزشگاه ایجاد کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار