نماینده تفرش در مجلس: کمبود سرمایه‌گذاری، مهمترین مشکل در انبوه‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان است

تهران (پانا) -  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش‌بنیان را مهمترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان در انبوه‌سازی ایده‌ها و محصولات خود عنوان کرد و خواستار حل این مسئله شد.

کد مطلب: ۹۵۱۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده تفرش در مجلس: کمبود سرمایه‌گذاری، مهمترین مشکل در انبوه‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان است

محمد حسینی، نماینده تفرش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خصوص نحوه فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: از طرف صندوق توسعه ملی حدود 600 میلیون دلار به عنوان سرمایه به صندوق نوآوری و شکوفایی داده شد تا بتواند با کمک به شرکت‌‎های دانش بنیان آن‌ها را بیش از پیش تقویت کند که این مسئله اهمیت حوزه دانش بنیان در کشور را می‌رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وظایف خود را به شکل درست انجام دهد و ما نیز وضعیت اقتصاد کشور را به سمتی هدایت کنیم تا سرمایه‌گذاران مشتاق به حضور در این حوزه باشند.

حسینی ادامه داد: ما امروز برای عبور از شرایط سخت کنونی نیاز به نگاه علمی داریم و شرکت‌های دانش بنیان با توجه به دارا بودن پتانسیل نیروی انسانی متخصص می‌توانند ما را از هر بحرانی نجات دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور داریم در صورتی که بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان تجاری‌سازی و انبوه‌سازی شوند به طور قطع از این شرایط سخت سربلند بیرون خواهیم آمد، لذا حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع کمبودها و نیازهای داخلی کشور، می‌تواند قدم اول در حمایت از تولید ملی و جوانان متخصص کشورمان باشد.

نماینده تفرش در مجلس میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های گذشته را مناسب و امیدوارکننده عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها توانستند زیر ساخت‌های خوبی برای فعالیت مجموعه‌های خود فراهم کنند و نقش پررنگی در تامین بخشی از نیازهای داخلی ایفا کنند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام‌های خوبی از قبیل ساخت پارک‌های علم و فناوری به انجام رسانده است اما اصلی‌ترین مشکل در فقدان انبوه‌سازی ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان، تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران به انجام سرمایه گذاری در این حوزه است. امروز با توجه به مشکلات اقتصادی، صاحبان تخصص و ایده، توان انبوه‌سازی طرح‌های خود را ندارند و اصلا قرار هم نیست که خود آن‌ها این کار را انجام بدهند که همین باعث شده بسیاری از طرح‌های نمونه، فقط در مراکز علمی و پژوهشی باقی بمانند و هیچ‌گاه تجاری‌سازی نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار