مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: توجه به تفاوت‌های فردی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر لزوم توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و قائل به تبعیض مثبت بودن نزد آنان، تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: توجه به تفاوت‌های فردی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

عسکری نیکزاد در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی مازندران که با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در چالوس برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع «تفاوت‌های فردی» بیش از همه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نمود جدی می‌یابد، گفت: «وظیفه همه ماست که با تبعیض مثبت، فرصت مناسب و بهتری را در اختیار کسانی قرار دهیم که دسترسی‌شان به امکانات آموزشی و پرورشی زیاد نیست تا آنان نیز با عدالت آموزشی به سطح سایر دانش‌آموزان برخوردار از این امکانات و فرصت‌ها برسند.»

او متذکر شد که اگر عدالت آموزشی رعایت نشود، دانش‌آموزانی که از بطن خانواده‌های وارث اقتصاد و سیاست و هنر آمده‌اند، با این امکانات و فرصت‌ها باقی می‌مانند و دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت نیز با خروج از مدرسه، همان شرایط ضعیف خانواده برایشان باقی می‌ماند.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه باید فرصت‌ها را برای استفاده حداکثری دانش‌آموزان از آنها باید برابر کنیم، ارتباط عاطفی با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان که بعضا مأیوس هستند و نیز هنر معلمان را دو عاملی معرفی کردکه می‌تواند این روند را تسریع کند.

نیکزاد با انتقاد از اینکه آیین‌نامه‌های دستگاه‌های دولتی معمولا از بالا به پایین صادر می‌شود و اصل موضوع که باید از رده پایین پیشنهاد شود و در رده بالا مصوب شود، نادیده گرفته می‌شود، ادامه داد: «در حالی که در اجرا آنان که در میدان هستند و کار برایشان حکم وجدانی دارد، با کسانی که فقط یک ایده به ذهنشان می‌رسد و آن را تبدیل به تئوری برای اجرا می‌کنند، بسیار تفاوت وجود دارد.»

این مسئول از مدیران خواست بازخوردهای برنامه‌های مصوب شده را منعکس کنند تا برنامه‌های بیهوده حذف شود یا به برنامه‌ها، بخش‌هایی اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار