ارزش تجارت ایران و اتحادیه اروپا به ۲.۶ میلیارد یورو رسید

تهران (پانا) - ارزش تجارت کالایی ایران و اتحادیه اروپا در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ با ۷۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۲.۶ میلیارد یورو رسیده است.

کد مطلب: ۹۵۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ارزش تجارت ایران و اتحادیه اروپا به ۲.۶ میلیارد یورو رسید

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی تجارت ایران با اتحادیه اروپا در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ پرداخته و نوشته است: ارزش تجارت کالایی (صادرات و واردات) ایران و اتحادیه اروپا در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۶ میلیارد یورو بوده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل از آن (۱۰.۷ میلیارد یورو) حدود ۷۶ درصد کاهش یافته است.

این کاهش هم در اقلام کالایی صادرات ایران به اتحادیه اروپا و هم در اقلام کالایی وارداتی ایران از این اتحادیه مشهود است. تراز تجاری ایران با اتحادیه اروپا نیز که در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ مثبت و حدود ۱.۵ میلیارد یورو بوده، در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ دارای کسری و به حدود منفی ۱.۷ میلیارد یورو رسیده است.

براساس این گزارش علت منفی شدن تراز تجاری ایران با این اتحادیه، کاهش حدود ۹۳ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اروپا نسبت به مدت مشابه قبل بوده است. در این مدت کاهش ۵۳ درصدی واردات ایران از ۲۶ کشور قاره سبز نیز اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار