سرقت دیگ مسی به خاطر بی پولی

تهران (پانا) - مأموران پلیس پایتخت در بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد حدود 700 سارق را دستگیر کردند که نیمی از آنها سابقه‌دار بوده و پس از آزادی دوباره به ارتکاب جرم روی آورده‌اند. سارقانی که بیشتر آنها مدعی هستند به‌خاطر بی‌پولی، فقر و اعتیاد دست به جرم زده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سرقت دیگ مسی به خاطر بی پولی

به‌گزارش ایران، از دزدان دیگ مسی خانه همسایه گرفته تا عتیقه‌فروشان میلیاردی که حالا همگی دستبند قانون بر دستانشان گره خورده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بیست و هشتمین مرحله از طرح «رعد» که توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد از بازداشت بیش از 673 سارق و مالخر و اجرای 319 حکم قضایی خبر داد و گفت: در این طرح با تشکیل 934 پرونده برای سارقان، 8 هزار و 484 فقره از اموال مسروقه کشف و 21 باند سارقان و مالخران منهدم شدند.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه بالغ بر 9 میلیارد و 642 میلیون تومان بوده است گفت: 50 درصد متهمان بازداشت شده دارای سوابق کیفری و تکرار جرم هستند. در این طرح 35 محکوم فراری نیز بازداشت شدند که به بهانه‌های مختلف از زندان آزاد شده و با سپرده وثیقه دیگر به زندان بازنگشته بودند.

سرقت دیگ همسایه
مرد شیشه‌ای و همدستش به محض اینکه از زندان آزاد شدند ترک موتور نشستند و قبل از اینکه مهر آزادی‌شان خشک شود گوشی قاپی‌هایشان را آغاز کردند.

چرا دستگیر شدی؟

- ما تازه از زندان آزاد شده بودیم، کار پیدا نکردیم مجبور شدیم گوشی قاپی کنیم.

به چه جرمی زندان بودی؟

- به‌خاطر سرقت دیگ همسایه‌مان به سه ماه حبس محکوم شده بودم. 20 روز قبل آزاد شدم، پول نداشتیم. با همدستم داشتیم از مقابل خانه همسایه رد می‌شدیم که دیگ مسی را داخل حیاط دیدیم. برای همین تصمیم گرفتیم که دیگ را سرقت کنیم. آن را 350 هزار تومان فروختیم اما خیلی زود دستگیر شدیم.

در ازای هر گوشی چقدر دریافت می‌کردی؟

- 200 هزار تومان.

برای هر مدل گوشی؟

- بله. فرقی نمی‌کرد؛ هر مدل گوشی باشد به قیمت 200 هزار تومان می‌فروختم. گوشی آیفون یا سامسونگ برای آنها فرقی نداشت.

لباس زنانه برای سرقت
مرد جوان که تخصصش سرقت گوشی‌های مدل پایین است برای اینکه توسط پلیس شناسایی نشود لباس زنانه به تن می‌کرد.

شگردت برای گوشی قاپی چه بود؟

- روسری و مانتو می‌پوشیدم و ترک موتورسیکلت می‌نشستم. با دوستم می‌رفتیم برای گوشی قاپی؛ اما بعد از سرقت مانتو و روسری‌ام را در می‌آوردم.

چه گوشی‌هایی را سرقت می‌کردی؟

- گوشی‌های ارزان قیمت، برای اینکه اگر گیر بیفتیم مجبور نباشیم رد مال سنگین بدهیم. به‌همین دلیل گوشی‌های ساده را سرقت می‌کردیم.

آنها را چند می‌فروختی؟

- از 10 هزار تومان تا 30 هزار تومان. آنقدری که خرج شیشه‌مان را بدهد.

سابقه داری؟

- بله. به‌خاطر گوشی قاپی بازداشت شدم و سه سال حبس کشیدم.

چه شد که معتاد شدی؟

- از دست مادرم ناراحت بودم و رفتم خانه دوستم. او گفت شیشه بکش حالت خوب می‌شود و بعد از آن من معتاد شدم. قبلاً کار می‌کردم و خیاط پرده دوزی بودم اما اعتیادم باعث شد که بیکار شوم و بی‌پولی هم مرا دزد کرد.

توقیف خودرویی با 12 بوق متنوع
در میان متهمانی که بازداشت شده‌اند، پسر 23 ساله‌ای دیده می‌شود که 80 میلیون تومان خرج کرده تا خودرواش را به‌شکلی نامتعارف تجهیز کند اما سرانجام نیز توسط پلیس توقیف شده است. این پسر دانشجو درباره تجهیزات خودرواش چنین گفت: ماشینم 12 تا بوق مختلف دارد، 30 میلیون تومان خرج سیستم صوتی‌اش کردم و حدود 50 میلیون تومان هم هزینه پنوماتیک کردم. یعنی کاری کردم که بدنه ماشین که خیلی روی زمین خوابیده با فشار یک دکمه بالا می‌آید و مثل خودروی شاسی‌بلند می‌شود. قیمت ماشینم 50 میلیون تومان است اما تاکنون 80 میلیون برای آن هزینه کرده‌ام.

چه شد که این ماشین را انتخاب کردی؟

- من عاشق ماشین هستم و پژو 405 را خیلی دوست دارم.

چرا الان اینجا هستی؟

- به‌خاطر اینکه ماشینم را خیلی تغییر دادم و صدای سیستم صوتی هم بلند بود و دور دور می‌کردم در خیابان که پلیس ماشینم را توقیف کرد.

80 میلیون تومان را از کجا آوردی؟

- سه‌جا کار می‌کنم. هم گرافیستم و هم جلوبندی‌ساز خودرو؛ بیشتر کارهای تغییر خودروام را هم خودم انجام دادم از روی اینترنت آموزش دیدم.

کشف عتیقه‌های میلیاردی
رفت و آمدهای مشکوک دو برادر به یک خانه قدیمی در خیابان سعدی و گزارش همسایه‌ها درخصوص خرید و فروش مواد مخدر در این خانه باعث شد مأموران راهی محل شده و به غیر از دستگیری دو برادر، مقدار زیادی کاشی و کوزه‌های عتیقه کشف کنند. متهمان مدعی هستند که در حفاری این وسایل را به‌دست آورده‌اند. ارزش کوزه‌هایی که در این خانه قدیمی کشف شده هر کدام 3 میلیارد تومان است. همچنین یک جلد قرآن متعلق به دوره محمدشاه قاجار کشف شد که کارشناسان میراث فرهنگی در حال قیمت‌گذاری آنها هستند. از داخل خانه مردان جوان به‌غیر از عتیقه مقداری مواد مخدر نیز کشف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار