اختتامیه بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور در تبریز؛

مدیرکل آموزش های کاردانش: فرهنگ و هنر از کارآمدترین امکانات در امر تربیت محسوب می شود

تهران (پانا) - آیین اختتامیه بیستمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور باحضور مسئولین وزارتی و استانی در تالار معلم تبریز با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش های کاردانش: فرهنگ و هنر از کارآمدترین امکانات در امر تربیت محسوب می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنر زبان مشترک میان انسان ها بربستر زمان و مکان برای انتقال مفاهیم است،عناصر اصلی سازنده یک آثار هنری را تخیل و عاطفه عنوان کرد و افزود: فرهنگ مهم ترین و غنی ترین منبع برای دستیابی به هویت است.

سید مصطفی آذرکیش افزود: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی در همه ساحت ها و قوام بخش فرهنگ جامعه و مهم ترین عامل انتقال و بسط فرهنگ عمومی در بطن جامعه است.

وی با اشاره به تحصیل ۲۲درصد دانش آموزان هنرستان ها در رشته های هنر، گفت:کار تیمی ، مهارت های ارتباطی ، تحمل ابهام یکی از ویژگی های جشنواره مهارتهای هنری و هنرهای تجسمی است.

آذرکیش اقتصاد صنایع دستی و فرهنگی را بعنوان منابع پایان ناپذیر در کشورهای توسعه یافته عنوان کردو افزود:تنوع اشتغالزایی در صنایع فرهنگی بالاست و البته فقط به اهمیت اقتصادی خلاصه نمی شود بلکه آثار و نتایج وپیامدهای بیش ازتولید ثروت و اشتغالزایی وارزش آفرینی فرهنگی در ابعاد مختلف زندگی دارد.

فرهنگ و هنر از کارآمدترین امکانات در امر تربیت است و حفاظت از محیط زیست ، تعمیق باورهای دینی و ... از طریق هنر امکان پذیر است.

مدیر کل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: حمایت از صنایع دستی حمایت از هویت اسلامی و ایرانی ماست و رسالت مجموعه آشنا کردن دانش آموزان با صنایع دستی اقوام گوناگون کشور از طریق هنرستان هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار