با تلاش های صورت گرفته توسط استاندارکرمانشاه:

نرخ تورم استان 19 پله کاهش یافت

کرمانشاه (پانا) - با توجه به پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی استان در راستای انجام اقدامات موثر در بهبود جایگاه نرخ تورم استان در کشور و بر اساس مرکز آمار ایران، نرخ تورم استان 19 پله کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۴۴۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نرخ تورم استان 19 پله کاهش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه به لحاظ تورم در تیر ماه سال 1397 رتبه یک کشوری را دارا بود که با اقدامات موثر انجام شده از سوی استاندار و مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی، رتبه تورم کرمانشاه از رتبه یکم با 19 پله کاهش به رتبه بیستم کشوری رسیده است و این آمار نشان می دهد که استان کرمانشاه جزء 10 استان ارزان کشور می باشد.

بر اساس نتایج طرح آمار گیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها که توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است؛ نرخ تورم تیرماه سال 1398 استان با 39/5 درصد در رتبه 20 استان های کشور قرار گرفته که به لحاظ رتبه نسبت به خرداد ماه سالجاری سه پله و نسبت به تیرماه سال قبل 19 پله کاهش یافته است.

شایان ذکر است که نرخ بیکاری استان هم با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان در فصل بهار امسال به میزان 14/7 درصد رسیده که 4/7 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است و همچنین شاخص مشارکت اقتصادی 0/2 درصد و نسبت اشتغال 2/3 درصد در استان افزایش یافته است.

بر اساس مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه رتبه اول استان های کشور از نظر بیشترین افزایش در نسبت اشتغال و سومین استان کشور از نظر میزان بیشترین کاهش نرخ بیکاری می باشد که مجموعه اعداد فوق بیانگر حرکت به سمت وضعیت بسیار مناسب تری در استان نسبت به گذشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار