وزیر نفت خبرداد: تولید روزانه 60 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 تا پایان سال

افزایش ۲۲ درصدی تولید گازوئیل در کشور

تبریز (پانا) - وزیر نفت از تولید روزانه 60 میلیون لیتر گازوئیل یورو4 تا پایان سال در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نفت خبرداد: تولید روزانه 60 میلیون لیتر گازوئیل  یورو 4 تا پایان  سال

بیژن نامدار زنگنه در آیین افتتاح پروژه های تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز با بیان این که هدف اصلی در پروژه های افتتاح شده در حوزه صنعت نفت کشور، بهبود زیست محیطی است، گفت: از نظر کمیت در سال 91 میزان تولید بنزین در کشور 52 میلیون لیتر در روز بود که به 107 میلیون لیتر در تیرماه رسیده و در تلاش هستیم که به 110 میلیون لیتر در مردادماه برسد.

وی ادامه داد: از نظر کیفی سازی بنزین تولیدی نیز در سال 91 میزان تولید بنزین یورو4 ، صفر بود که در مردادماه امسال 74 میلیون لیتر تولیدی در روز را داریم.

وزیر نفت افزود: از نظر تولید گازوئیل نیز در سال 91 میزان تولید 94 میلیون لیتر در روز بودکه به 115 لیتر در روز در مردادماه رسیده ایم و افزایش 22 درصدی را شاهد هستیم.

زنگنه گفت: از نظر کیفی سازی نیز تولید گازوئیل یورو 4 در سال 91، صفر بود که در تیرماه به 50 میلیون لیتر در روز رسیده و تا پایان سال تلاش داریم به 60 میلیلون لیتر برسانیم.

وی تصریح کرد: نتایج تولید بنزین و گازوئیل یورو 4 در کلان شهرها به وضوح قابل مشاهد است، زمانی ما در تهران از ساعت 9 صبح به بعد به دلیل غبار نمی توانیستیم سیمای شهر را ببینیم و از طرفی هم سبب افزایش سلامتی مردم شده است.

وزیر نفت ادامه داد: یک دلیل افزایش کیفیت هوا در کلان شهرها نیز به دلیل توسعه گازرسانی است، زمانی خود پالایشگاه تبریز از نفت کوره استفاده می کرد که این عامل افزایش آلودگی هوا می شد.

زنگنه بیان کرد: پروژه های تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز، دومین طرح زیست محیطی هستند که امسال به بهره برداری می رسند، اولین در بندرعباس به بهره برداری سرید و امروز در تبریز و پروژه بعدی تا پایان سال نیز در اصفهان افتتاح می شوند.

وی گفت: در حال حاضر 20 درصد پالایشگاه های کشور دولتی و 80 درصد خصوصی هستند و قرار است 20درصد نیز خصوصی سازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار