۷۰ سازمان مردم نهاد در ارومیه فعالیت دارد

ارومیه(پانا)- فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه افزایش فعالیت‌های اجتماعی از مهمترین اهداف توسعه سازمان‌های مردم نهاد در جامعه است، گفت: این شهرستان دارای ۷۰ سازمان مردم نهاد است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، امور خیریه، آموزش زنان و ورزش فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۳۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ سازمان مردم نهاد در ارومیه فعالیت دارد

علیرضا ملامحمدی‌ زاده افزود: این سازمان‌ها در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، خیریه و سایر حوزه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارند و سیاست دولت بر پایه توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد و توسعه‌‎ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی استوار است.

وی اضافه کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت جوامع محلی و تشکل‌های مردمی از دیگر اقدامات مرتبط با توسعه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی است و یکی از اولویت‌های اساسی ما تشکیل سازمان‌های مردم نهاد تخصصی به شمار می‌رود تا مردم با یک ساختار مناسب در قالب سازمان‌های مردم نهاد به صورت تخصصی ساماندهی شوند.

فرماندار ارومیه گفت: تشکل‌های غیردولتی علاوه بر خدمات و فعالیت‌های فیزیکی می‌توانند با نقد سازنده خود ایرادها را به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل کنند.

ملامحمدی‌زاده با تاکید بر اهمیت حمایت از ایجاد سازمان‌های مردم نهاد در جامعه ادامه داد: با توجه به اهمیتی که سازمان‌های مردم نهاد در جامعه دارد باید از تشکیل و توسعه این سمن‌ها حمایت جدی شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه هر کشوری در گرو حمایت از ابزارهای اجتماعی است، افزود: توسعه مشارکت‌های اجتماعی از فاکتورهای مهم در توسعه هر کشوری محسوب می‌شود و باید حمایت‌های لازم از این بخش صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ۳۴ شعبه احزاب سیاسی مختلف و ۲۵ انجمن صنفی در این شهرستان فعالیت دارد.

اسلام تشکیل اجتماعاتی در قالب حلقه‌های معرفتی و حضور در مسجد را به عنوان یکی از راهکارها جهت تقویت جامعه اسلامی معرفی کرده است؛ علوم روز نیز بر وجود اجتماعات و همکاری در کارها تاکید دارد زیرا تقویت جامعه در همکاری آحاد جامعه با یکدیگر شکل می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار