مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد: تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری

اجرای ۳۹ پروژه در ۱۸ شهرستان

تبریز (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد: تخصیص  30 میلیارد تومان اعتبار  از محل صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری

داور نامدار در نشست خبری با موضوع پروژه های آبخیز داری و آبخوان داری در سال 97 با بیان این که در سه حوزه مهم و در راستای حفظ و توسعه مرتع و جنگل، آبخیزداری داریم، گفت: مدیریت حوزه های آبخیز، عملیاتی، فنی، مکانیکی، بیولوژی و بیومکانیک است که نتیجه این اقدامات، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب است.

وی میزان مبلغ تصویب و تخصیص یافته در حوزه آبخیز را در سال 97، 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از سال 71 تا 97 ، 54 میلیارد در حوزه آبخیز هزینه شده است و 200 میلیون دلار از سال 97 از محل صندوق توسعه تخصیص یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در ادامه گفت: متاسفانه 13 میلیون متر مکعب بیش از تغذیه سفره های زیر زمینی برداشت داریم.

نامدار افزود: در سال 97 با 20 میلیارد تومان اعتبار و پروژه های مختلف، اقدامات کنترل سیل و فرسایش و رسوخ و تقویت سفره های زیرزمینی انجام گرفت.

وی بیان کرد: سال گذشته در 14 شهرستان و 17 زیر مجموعه ،32 پروژه آبخیزداری بیولوژیکی را در 2 هزار هکتار دیمزار و هزار و 280 هکتار بذرپاشی را در مراتع اجرا کردیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: 88 هکتار توسعه جنگل در منطقه ارسباران و تحویل 90 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در اهر و 10 دستگاه در هشترود از جمله اقدامات آبخیزداری استان بودند.

نامدار بیان کرد: در حوزه احیاء و بازسازی معدن، معدن پوکه هروی در مساحت 32.5 هکتار و معدن شانجان شبستر در مساحت 10 هکتار بازسازی شدند.

وی گفت: در مورد مدیریت کنترل آفات نیز در منطقه ارسباران مساحت 7 هزار هکتار، دانه های زمستان گذران به صورت مکانیکی جمع آوری و معدوم شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در خصوص برنامه های سال 98 نیز گفت: امسال 30 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری تخصیص می باید و 39 پروژه در 18 شهرستان در این حوزه امسال اجرایی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار