چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز آغاز به کار کرد

تبریز (پانا) -– آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز برگزار شد .

کد مطلب: ۹۴۲۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز آغاز به کار کرد

فرماندار تبریز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز ضمن تشکر از کسبه بازار مظفریه و اشاره به موضوع اختصاص این بازار به محل سوگواری سالار شهیدان گفت: این مکان مقدس محل شروع و عطف این جشنواره است که انتخاب بسیار مناسبی است.

بهروز مهدوی در ادامه با بیان این که جمعیت آدربایجان شرقی حدود چهار میلیون نفر است که حدود ۲ میلیون نفر در شهرستان تبریز سکونت دارند، گفت: شهر تبریز معروف به شهر اولین ها است که با صدها اولین می توان این حرف را به اثبات رساند؛ اولین نمایشنامه و تئاتر،اولین چاپخانه، اولین مدرسه و چندین اولین دیگر در این شهر عاشق ولایت و دیانت قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز در ادامه مراسم گفت:خداوند را شاکریم که امروز در این مکان عزیز در بین کسبه و بازاریان شاهد یکی از مهم ترین رویداد های سراسری هستیم و خداوند را شاکریم که در این سرای با عظمت، تمسک و مهر نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت در یک بستر مناسب جریان پیدا کرده است.

محمد محمد پور در ادامه یادآور شد: مراسم امروز که در عرصه هنر برگزار می شود افتخار بزرگی است و خدمت بزرگان شهر و حوزه هنر و تجارت که منشا تحولات عظیم بوده اند، تبریک عرض می کنم.

وی تصریح کرد: هنر تئاتر با تمسک به همه داشته ها و تاریخ و جایگاه خود امروز می خواهد با افتخار آموزه های رضوی و سبک و نگاه رضوی را از زبان هنر با قدرت بیان کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ضمن تاکید بر اهمیت مراسم گفت: چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی پیامدار و منادی این پیام است که اگر انسان و آحاد مردم در هر موقعیت وشرایطی که قرار می گیرند به آموزه های رضوی و اهل بیت توسل کنند سرافراز و سربلند بیرون می آیند.

محمدپور با بیان این که حدود ۹۳ اثر به این جشنواره ارسال شده بود، گفت: این آثار ارزشمند با مضامین رضوی به واسطه این جشنواره آفریده شد که اندوخته های این کشور هستند و تمامی این رویداد ها می خواهند به نسل های آتی بیاموزند با کرامت و افتخار زندگی کنند.

در این جشنواره، 12 اجرا از 9 استان در تماشاخانه مهر حوزه هنری آذربایجان شرقی، پلاتو هنرستان هنرهای زیبای میرک، پلاتو مستقل، سالن استاد اقبال آذر و پلاتو استاد حمیدی مجتمع فرهنگ هنری 29 بهمن تبریز از 6 تا 9 تیرماه به روی صحنه خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار