مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد:

اجتماع‌محور کردن محرومیت‌زدایی با مشارکت آحادمردم

زنجان (پانا) -مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) در جلسه شورای مدیران که با حضور دکتر مرادی معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان برگزار شد از مردم به‌عنوان ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی یادکردند و بر اجتماع‌محور کردن محرومیت‌زدایی تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع‌محور کردن محرومیت‌زدایی با مشارکت آحادمردم

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه مهم‌ترین اولویت امداد را توانمندسازی جامعه هدف عنوان کرد و گفت: دولت و مجلس بودجه کمیته امداد را برای سال ۹۸ مناسب در نظر گرفتند که این نشانه اهمیت عملکرد و خدمات کمیته امداد به‌عنوان بال عاطفی نظام و معین دولت است

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار و ۸۸۰ شغل بااعتباری نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان به کمک اعتبارات داخلی و بانک‌های عامل برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند ایجادشده است افزود: برنامه‌ریزی‌شده است امسال این تعداد فرصت شغلی به بیش از چهار هزار برسد.

صفری ادامه داد رویکرد کمیته امداد بحث مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان برای رسیدن به اشتغال پایدار در بین جامعه هدف است و به همین منظور اجرای طرح‌های نو و دانش‌بنیان ازجمله کشت گیاهان دارویی، نصب پنل های خورشیدی، تولید ژل رویال و کشت زعفران و گل محمدی را در دستور کار خود قرار داده و در سال گذشته با آموزش بیش از سه هزار ۳۰۰ نفر در رشته‌های مختلف از دستگاه‌های فعال در عرصه آموزش‌های مهارتی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گریزی هم به عملکرد حوزه مسکن در سال گذشته زد و گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد برای توانمندی مددجویان تأمین مسکن و سرپناه برای مددجویان به‌ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است به‌طوری‌که در سال گذشته با ۳ هزار و ۳۱۵ قلم خدمات مسکن ازجمله خرید و احداث ۱۸۰ واحد مسکونی بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

صفری با اشاره به اینکه استان در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین نیز با مشارکت خوب حامیان و خیران وضعیت خوبی دارد، افزود: با مشارکت مطلوب حامیان زنجانی در طرح اکرام ایتام و محسنین استان زنجان میانگین سرانه ایتام در سال گذشته به ۴۸۱ هزار و فرزندان محسنین به ۲۳۵ هزار تومان ارتقاءیافته که میانگین سرانه ایتام استان زنجان بیش از دو برابر کشور هست.

وی بابیان اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت با جمعیت ۵۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۱۸ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان کمک‌معیشت به‌حساب سرپرستان خانواده واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد داد: در سال گذشته با جمع‌آوری ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات با تحقق ۱۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از رشد ۴۸ درصدی برخوردار شدیم که امیدواریم امسال نیز با همکاری کشاورزان و اعضای شورای زکات به هدف‌گذاری ابلاغی که ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است دست‌یابیم.

صفری از خدمات مهم فرهنگی و آموزشی ارائه‌شده به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان، به برگزاری اردوهای آموزشی، زیارتی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از پنج هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به اردوهای آموزشی، تربیتی و زیارتی که دو هزار ۵۶۰ نفر از آنان در قالب شوق زیارت برای اولین بار به مشهد مقدس اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار