اردوهای تشکیلاتی بر روند شکل گیری شخصیت اجتماعی دانش‌آموزان تاثیرگذار است

یزد(پانا) _ رئیس آموزش و پرورش شهرستان میبد در بازدید از اردوی استانی پیشتازان یزد گفت: اردوهای دانش‌آموزی سبب رشد اجتماعی و تعامل سازنده در روند شکل گیری شخصیت اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان و رشد در عرصه های مختلف می شود.

کد مطلب: ۹۴۱۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای تشکیلاتی بر روند شکل گیری شخصیت اجتماعی دانش‌آموزان تاثیرگذار است

"محسن موحدی فر" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پانا در مورد تاثیر اردوها در روند تربیتی و تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان ضمن بیان خاطره ای بیان داشت: در دیدار های صورت گرفته با دانش‌آموزان همیشه از میان قول هایی که به آنها داده میشود قول و وعده های ارودهاست که رضایت خاطر آنها را به همراه دارد و تجربه نشان داده است که این اردوها رشد اجتماعی و تعامل سازنده در روند شکل گیری شخصیت اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان و رشد در عرصه های مختلف را به همراه دارد همچنین تجربه استان میبد در این زمینه بدین صورت بوده که سال گذشته برگزیدگان مسابقات فرهنگی و قرآنی را به جای اهدای جایزه به اردو فرستادند که این امر بسیار ارزشمند تر از اهدای جوایز ناچیز مادی است.

وی افزود: در دوران دانش‌آموزی خود در سال61 که به این اردوگاه آمده بودم فضای طبیعی و باز این اردوگاه و چادر زدن دانش‌آموزان و مستقر شدن آنها بسیار باصفاتر از فضای کنونی اردوگاه و ساختمانی است و برای افزایش فضای باز اردوگاه باید تلاش شود.

"موحدی فر" در ادامه دانش‌آموزان را به درس خواندن تشویق کرد چرا که درس آنها موجب می شود تا از تک بعدی بودن خارج شوند و کسب مهارتهای مختلفی در عرصه های گوناگون شود که کسب هریک از آنها سبب آموختن مهارتهای زندگی روزمره در کنار مهارتهای اجتماعی می شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان میبد با بیان اینکه توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مدیریت بحران مهم است بیا داشت: هلال احمر در این زمینه طرح ها و برنامه های مفیدی دارد که باهمکاری با این نهاد میتوان در جهت توانمندی دانش آموزان کوشید.

وی در مورد برنامه های خاص شهرستان میبد به برقراری غرفه صنایع دستی توسط دانش‌آموزان و معرفی زیلو میبد به عنوان شهر جهانی زیلو که بسیاری از دانش‌آموزان میبدی و مدارس در این زمینه در حال فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: دانش‌آموز سپیده احمدیان در زمینه طراحی مج الکترونیکی زیلو در جشنواره خوارزمی موفق به کسب مقام دوم شده است.

در پایان وی ضمن درخواست از مقامات کشوری جهت تسهیل روند برگزاری اردوها و تفویض اختیار برگزاری اردوها به استان ها بیان داشت: جای بسیاری از برنامه ها در اردوهای ما خالی است ازجمله برنامه های نجوم و رصد ستارگان و اریگامی که منجر به افزایش هوش مجازی دانش‌آموزان میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار