تصویب 240 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه

ارومیه(پانا)-در ردیف بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر برای طرح کمک به اتوبوسرانی رقمی بالغ بر ٢۴٠ میلیارد ریال مصوب شده است.

کد مطلب: ۹۴۱۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تصویب 240 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه

رئیس شورای اسلامی شهرارومیه اظهار کرد: تا پایان سال گذشته ١١٠ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی نوسازی و بهسازی شده و پیش‌بینی می‌شود ٨ دستگاه اتوبوس ملکی نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود.

علیزاده در رابطه با اینکه شرکتی از ترکیه به صورت پایلوت یک دستگاه اتوبوس را مورد نوسازی قرار داده است گفت: مراتب رضایت کار آن شرکت حاصل شده و برای نوسازی ١٠ دستگاه از اتوبوس‌های ملکی با این شرکت قرارداد بسته می‌شود.

این مسئول بیان اینکه از بین اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز تعمیرات، نوسازی و بازسازی بدنه، صندلی و کف بر عهده بخش خصوصی است، افزود: اولویت نوسازی با اتوبوس‌های ملکی است و با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آغاز سال تحصیلی جدید اولویت نوسازی با اتوبوس‌های ملکی است.

وی افزود: این روند تا پایان سال جاری ادامه دارد و همچنین اعتبار نوسازی برای هر دستگاه اتوبوس ملکی حدوداً بین ٣٠٠ تا ٣۵٠ هزار تومان سرشکن می گردد.

علیزاده در رابطه با فعالیت اتوبوس‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٩٣ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ۴٩ دستگاه اتوبوس بخش ملکی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به اینکه در ردیف بودجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر در سال ٩٨ برای طرح کمک به اتوبوسرانی رقمی بالغ بر ٢۴٠ میلیارد ریال مصوب شده است، گفت: کارشناسان محیط زیست سطح آلایندگی اتوبوس ها را بررسی و گزارش‌های لازم را در زمینه معاینه فنی و مضرات احتمالی زیست محیطی آنها ارائه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار