تشکل های دانش آموزی وروددانش آموزان به عرصه اجتماعی را فراهم می نماید

بجنورد (پانا) - علی شور زاده معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش : وجود تشکل ها در آموزش وپرورش ورود دانش آموزان را به به عرصه های اجتماعی را سهل تر می سازد .

کد مطلب: ۹۳۱۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکل های دانش آموزی وروددانش آموزان به عرصه  اجتماعی  را فراهم می نماید

در جلسه صبح امروز شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی علی شور زاره گفت تشکل های دانش آموزی ورود دانش آموزان به عرصه های اجتماعی را سهل تر می سازد.

دانش آموزان با ورود به این تشکل ها در وهله نخست تمرینی برای دموکراسی و زندگی اجتماعی هستند و به دانش آموزان این هویت را می بخشد که می توانند به اندازه خود، در سرنوشت شهر و استان و کشورشان دخیل باشند و از سوی دیگر شوراهای دانش آموزی بازوان توانمند تصمیم سازی و مشاوره در درون مدیریت مدارس و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان های ایران اسلامی محسوب می شوند.

شور زاده با اشاره به اینکه کارهای تکمیلی اردوگاه شهید چمران بش قارداش در شرف به پایان رسیدن است و همچنین آسفالت مسیر این اردوگاه در هفته آینده نهایی شده واین یک خبر مسرت بخش برای دانش آموزی استان خواهد بود تابتوانند از ظرفیت خوب اردوگاه استفاده بهینه داشته باشند .

در ادامه مدیر سازمان دانش آموزی استان مجید مصباح گفت :سازمان دانش آموزی در کنار معاونت پرورشی با برنامه های کمی و کیفی منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و فعالیت های فرهنگی این مجموعه نقش بسزایی دارد.

مصباح با اشاره به برنامه های سازمان دانش آموزی بیان کرد: اردوهای دانش آموزی باید زمینه ای برای ارتقای توانمندی و افزایش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را فراهم نماید.

وی افزود: فعال کردن اردوگاههای دانش آموزی در سطح استان یکی از رویکردهایی است که توسط معاونت پرورشی در راستای مشارکت جویی و مشارکت پذیری دنبال می شود.

در پایان مجید مصباح ازافت بسیار فاحش حضور دانش آموزان در اردوهای ملی سال 98 بیان داشت باتوجه به مشکلات مالی تعداد اعزام دانش آموزان در سطح استان کاهش محسوسی دارد که حمایت های مالی استانداری واداره کل آموزش وپرورش در این زمینه می تواندافق روشنی رادر مشارکت هر چه بیشتردانش آموزان در اردوهای ملی را فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار