نوبت دهی بیماران از طریق پرونده الکترونیک سلامت فراهم میشود
تهران (پانا) - بهگفته معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با استقرار پرونده الکترونیک سلامت، امکان دریافت برخی خدمات عمومی بر روی تلفن همراه مردم میسر شد.
بهگزارش مهر، علی اصغر انصاری، گفت: با استقرار پرونده الکترونیک سلامت، امکان دریافت برخی خدمات عمومی بر روی تلفن همراه مردم میسر شد و این مزایا ارزش افزودهای است که نظام سلامت الکترونیک میتواند به مردم ارائه کند که در صرفهجویی وقت، هزینه و انرژی مؤثر است.
او اظهار کرد: یکی از خدماتی که استفاده از آن روز به روز رو به گسترش است، نوبتدهی و نوبتگیری است که البته از چندین جهت قابل ارائه است؛ یکی اینکه بهصورت عمومی، برخی از مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطبها، ظرفیتهای خود را بهصورت الکترونیکی ارائه میکنند که مردم بدون مراجعه حضوری جهت اخذ نوبت ویزیت، از روزهای قبل اقدام به نوبتگیری کنند.
انصاری تصریح کرد: شیوه دیگر نوبتدهی و نوبتگیری مربوط به نظام ارجاع است و وقتی بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات، تشخیص میدهد که بیمار باید به سطوح بالاتر از جمله پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کند، امکان ارجاع و نوبتگیری در چندین مرکز برای بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات وجود دارد و بیمار گرفتار نوبتگیری نیست و این خدمت در حال گسترش است.
معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به وجود سامانههای متعدد و گاهاً مشابه و همسو در وزارت بهداشت، گفت: در وزارت بهداشت از نظر وجود سامانههای متعدد و مشابه و همسو، شاهد تضییع منابع هستیم و برخی سامانهها بدون اینکه یه یک معماری یکپارچه وفادار باشند، راهاندازی شده و در یکپارچگی دادهها و فرآیندها، موفقیت چندانی تا کنون نداشتهایم.
انصاری یادآور شد: حتماً مدیران وزارت بهداشت باید مکلف و ملزوم شوند که سامانههای حوزه معاونت خود را با هماهنگی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با یک معماری و برنامه مشخص، تهیه کنند تا بتوانیم منابع را مدیریت کنیم.
ارسال دیدگاه