احسان جمالی: تجمیع داوطلب در ورودی رشته علوم تجربی هدایت تحصیلی آموزش و پرورش و کنکور سراسری جهت سایر رشته ها نگران کننده است

تهران(پانا)- معاون سازمان سنجش آموزش کشور در اردوگاه شهید باهنر ودر جمع معاونین پرورشی فرهنگی،روسای ادارات امور تربیتی و مشاوره سراسرکشور به تشریح وضعیت کنکور سراسری سال 98 پرداخت.

کد مطلب: ۹۳۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
احسان جمالی: تجمیع داوطلب در ورودی رشته علوم تجربی  هدایت تحصیلی آموزش و پرورش و کنکور سراسری جهت سایر رشته ها نگران کننده است

احسان جمالی در ارتباط با تاریخچه برگزاری کنکور سراسری در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: کنکور سراسری از سال 87با قانون مجلس شورای اسلامی اجرا میشد و قرار بودکنکور در سال 92 حذف شودکه به جایی نرسید ودر همین سال قانون قبلی لغو و قانون جدید سنجش و پذیرش لحاظ گردید که طی پنج سال85 درصد ظرفیت آموزش عالی بر اساس اعلام سوابق تحصیلی آموزش و پرورش و15درصد مابقی در راستای میزان تقاضا در رشته محل و تلفیق نتیجه کنکور و سوابق تحصیلی بود.

اودر ادامه افزود: در کنکور سال 98هشتاد و پنج درصد پذیرش بر اساس سوابق آموزش و پرورش که گاهی تا 89درصد هم خواهد رسید که این همان صرفا"اعمال سوابق تحصیلی است ودر بخش سوابق تحصیلی جدا از آزمون هم رقابت شدید خواهیم داشت.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور امسال تجمع داوطلب را در ورودی رشته علوم تجربی دانست و گفت:این موضوع در آموزش و پرورش و هدایت تحصیلی دانش آموزان هم مشاهده میشود و جهت سایر رشته‌ها نگران کننده است.

جمالی در زمینه اختصاص ظرفیت به مناطق سیل و زلزله زده هم خاطر نشان کرد:بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه اجرایی ابلاغ شده ازسوی وزارت کشورپنج درصدظرفیت خاص برای داوطلبان همان استان اعمال خواهد شد و در صورت نبودن موردی به استانهای همجوار انتقال داده میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار