شهر ایلام به نخستین خانه "رفاه کودک و خانواده " مجهز شد

ایلام (پانا) _مدیر کل بهزیستی استان ایلام در آیین افتتاح نخستین خانه "رفاه کودک و خانواده"شهر ایلام که با حضور چندی از مسولان محلی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت:این مرکز برای نخستین بار در شهر ایلام تأسیس و شامل نگهداری کودکان هفت تا ۱۲ سال دختر است.

کد مطلب: ۹۲۹۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
شهر ایلام به نخستین خانه "رفاه کودک و خانواده " مجهز شد

زهرا همتی ادامه داد: این مرکز با هدف ارائه خدمات مراقبتی و پرورشی از این کودکان و رفاه حال در چنین خانواده هایی که اشتغال دارند ، راه اندازی و از ساعت هفت صبح تا ۲۰ در ۲ شیفت کاری فعالیت خواهد داشت.
وی اضافه کرد: این مرکز بعد از ساعات مدرسه از شروع سال تحصیلی برای مادران شاغلی که بعد از مدرسه و یا فصل تابستان مشکل نگهداری فرزندانشان را دارند بویژه تک فرزندان که در خانه تنها می‌مانند برنامه‌های مختلفی را اجرا و این کودکان می‌توانند تکالیف خود را نیز در این مرکز انجام دهند.
مدیرکل بهزیستی ایلام خدمات مرکز رفاه کودک و خانواده را شامل مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، فعالیت‌های فوق برنامه، اردوهای فرهنگی و تفریحی، خدمات مشاوره، مددکاری و روانشناسی به کودکان و خانواده‌های آنان و برگزاری جلسات آموزشی ویژه خانواده‌های کودکان برشمرد.
یکی از مشکلات مادران شاغل نگهداری کودکانشان بعد از ساعت مدرسه است که سازمان بهزیستی با ایجاد مراکز رفاه کودک و خانواده درصدد رفع این مشکل است.
طرح ایجاد مراکز رفاه کودک و خانواده به ابتکار سازمان بهزیستی کشور سال ۹۴ بصورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا و امسال نیز در ایلام به محله اجرا درآمده

است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار