در اختتامیه کنگره ملی پرسش مهر ریاستجمهوری
کاظمی: جلب مشارکت همهجانبه و مسئولیتپذیری مهمترین کارکرد پرسش مهر است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پرسش مهر را بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق، فضایل و مهارتهای حرفهای دانست و تاکید کرد که جلب مشارکت همهجانبه و مسئولیتپذیری مهمترین کارکرد پرسش مهر است
علیرضا کاظمی در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاستجمهوری در سالن اجلاس تاکید کرد هیچ کشوری بدون اهتمام به تعلیم و تربیت آینده روشنی را برای کشور رقم نمیزند و پرسش مهر نشانهای بر جایگاه رفیع تعلیم و تربیت و نقش دانشآموزان، معلمان و مربیان برای ساختن ایران است. او گفت: «پرسش مهر بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق، فضایل و مهارتهای حرفهای در نسل آیندهسازان اسلام است.»
او گفت: «خوشحالم که قطار فرهنگی پرسش مهر امروز به ایستگاه ۱۹ رسیده است و طلایهداران این حرکت عظیم فرهنگی در محضر مهمانان کشوری و لشگری مورد تشویق و قدردانی قرار میگیرند.»
رئیس ستاد اجرایی کنگره گفت: «این جریان فرهنگی از چند جهت نسبت به بقیه رخدادها از اهمیت بیشتری برخوردار است: اولا از نظر حضور ریاستجمهوری در فضای آموزش و پرورش و ایجاد تفکر، خلاقیت، بسط و نشر روحیه پرسشگری، جلبتوجه به این فضای سرنوشتساز. ثانیا طرح اساسیترین مسایل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حساس کردن جامعه به موضوعات مهم که به یک جریان فرهنگی و گفتمان میانجامد.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «خلق آثار فرهنگی و هنری برای اثربخشی در جریانسازیهای فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس، جلب مشارکت همهحانبه و مسئولیتپذیری مهمترین کارکرد پرسش مهر است.»
کاظمی گفت: «نوزدهمین پرسش مهر با تاکید بر یکی از این مسایل مهم و اساسی جامعه در روز اول مهر با حضور دکتر روحانی آغاز شد. دکتر روحانی از دانشآموزان پرسیدند در سال گذشته چه مهارتهایی را در مدرسه آموختید و چه انتظاراتی دارید. دانشآموزان باید پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم در زمینه مهارتآموزی به آنان کمک کرده است و کدام مهارت برای آینده آنان مفید است.»
او گفت: «وزارت آموزش و پرورش بهویژه معاونتپرورشی و فرهنگی با همکاری همه معاونان آموزش و پرورش، مدیرانکل، معاونان پرورشی و مربیان سختکوش با تجربیات بهدست آمده از ۱۸ دوره پرسش مهر دستورالعمل، پوستر و فراخوان را تهیه و این جشنواره را در جامعه دانشآموزان و معلمان در ۴ سطح ابتدایی ۷ رشته، متوسطه اول ۱۶ رشته، متوسطه دوم ۱۶ رشته و معلمان ۱۵ رشته در مجموع ۲۰ رشته فرهنگی هنری در مدارس خارج و داخل طراحی کرده است که حدود ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۳۹ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار اثر، بخش هنری یک میلیون و ۸۴۱ اثر از دانشآموزان و معلمان ارسال شده است که پس از داوری در سطح منطقه و استانی ۲۵۱ اثر براساس سهمیه ابلاغی از میان راه یافتگان انتخاب شدند که امروز از آنان قدردانی میشود.»
ارسال دیدگاه