برگزاری اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمع کثیری از دانش آموزان برتر دوره اول متوسطه استان، آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در بخش پسران در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد و در پایان از منتخبین این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

کد مطلب: ۹۲۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال های گذشته دانش آموزان خلاق و نوآور در دوره ابتدایی در جشنواره جابربن حیان شناسایی می شدند اما برای شکوفا شدن استعدادهایشان با یک وقفه ای مواجه می شدند و نبود جشنواره ای در دوره اول متوسطه که بتواند این خلاء را پر کند احساس می شد و آموزش و پرورش خراسان رضوی جشنواره نوجوان خوارزمی را به عنوان یک پدیده جدید علمی پژوهشی در دوره اول متوسطه به کل کشور معرفی و اشاعه نمود.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از ابزاری است که در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین گام برمی دارد و با تلفیق دانش تئوری و کار عملیاتی در دانش آموزان، تعلیم و تربیتی ماندگار و پایدار ایجاد خواهد کرد.

خدابنده تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی یک موقعیت جدید یادگیری ایجاد می کند و این فضا و فرصت جدید در این جشنواره به عینه دیده می شود و موجب می شود مکان، فضا، زمان و محتوای آموزشی از چهارچوب کلاس و مدرسه خارج شده و در همه جا تعمیم و گسترش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر طبق سند تحول بنیادین باید دانش آموزان و معلمان را به سمتی سوق دهیم که از روش ها و شیوه های نوین آموزشی استفاده کرده و از شیوه های سنتی تعلیم و تربیت فاصله بگیرند و این موضوع در جشنواره نوجوان خوارزمی دیده می شود که در نهایت به توانمندی دانش آموزان و معلمان منجر خواهد شد.

قابل ذکر است رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در ابتدای مراسم جشنواره نوجوان خوارزمی را یکی از بزرگترین رویدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی دانش آموزی کشور دانست.

وی افزود: در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی قریب به 600 دانش آموز نخبه و برتر دوره اول متوسطه استان حضور دارند و این عزیزان ارزشمندترین و بهترین سرمایه های انسانی و اجتماعی استان خراسان رضوی در دوره متوسطه اول محسوب می شوند که حتما باید قدر آن ها را دانسته و در جهت پیشرفت و ارتقاء آن ها گام برداشت.

صابری تولایی تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی صرفا یک مسابقه نیست بلکه یک فرصت است و با توجه به اینکه در دنیا همه چیز لحظه به لحظه در حال تغییر و تحول است اگر ما انسان ها خودمان را با این تغییرات پیچیده منطبق نسازیم قطعا از عرصه اجتماعی پیشرفته جامعه امروزی عقب خواهیم ماند و این جشنواره این فرصت را برای دانش آموزان و معلمان فراهم ساخته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار