بانوی کارآفرینی که برای ۲۱۰ نفر شغل ایجاد کرد

تهران (پانا) - یک بانوی تولیدکننده ارومیه با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای ۲۱۰ نفر به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

کد مطلب: ۹۲۸۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بانوی کارآفرینی که برای ۲۱۰ نفر شغل ایجاد کرد

به‌گزارش فارس، بانوی تولیدکننده ارومیه‌ای گفت: با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای ۲۱۰ نفر به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

آرزو سلطان‌زاده اظهار کرد: کار تولید چیپس میوه را از سال ۹۵ با اعتبار ۵۰ میلیون تومان در یک کارگاه کوچک در ارومیه آغاز کردم.

او افزود: میزان اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر در اوایل شروع فعالیتم بود، اما اکنون موفق شدم برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کنم که با توسعه کارگاه این تعداد افزایش هم پیدا خواهد کرد.

این بانوی تولید کننده تصریح کرد: در حال‌حاضر در سه زمینه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران فعالیت دارم و به‌دنبال افزایش کارگاه های تولید قارچ هستم که در هر کارگاه بین ۱۰ تا ۲۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند شد.

سلطان‌زاده ابراز کرد: پس از گسترش تولیدات، دعوتنامه‌ای از کشور گرجستان برایم ارسال شد تا به‌عنوان تولیدکننده در آن کشور فعالیت کنم، اما به‌خاطر کشورم و این مردم قبول نکردم.

او در ادامه گفت: اکنون چیپس میوه ما به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که با استقبال خریداران در این کشورها مواجه شده و آن‌ها درخواست ۵۰ تن میوه خشک کرده‌اند که حدودا حاصل تبدیل ۵۰۰ تن میوه است و اگر مسئولان زمینه صادرات این محصول را فراهم کنند، حاصل زحمات هیچ کشاورزی در آذربایجان غربی پایمال نمی‌شود.

سلطان‌زاده افزود: ما به‌منظور حمایت از کشاورزان زعفران نیز پیاز این محصول را به قیمت مشهد و حدود یک دوم تا یک سوم بازار استان به‌شکل عمده عرضه می‌کنیم.

او تصریح کرد: معمولا مشکل اصلی تولیدکنندگان، مساله بازاریابی و فروش است که در این باره به بانوان و جوانان که علاقه‌مند به ورود به عرصه تولید هستند اعلام می‌کنم حاضر به کمک و عهده‌دار شدن این بخش از چرخه تولیدشان هستم.

این بانوی تولیدکننده خاطرنشان کرد: به بانوان و جوانان توصیه می‌کنم که همیشه به فکر پشت میزنشینی نباشند و برای رونق تولید وارد عرصه شوند و بدانند که می‌توان در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار