معاون برنامه ریزی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مشهد:

جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از کم نظیرترین فرصت ها برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی است

مشهد (پانا) - آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در بخش دختران با حضور معاون برنامه ریزی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمع کثیری از دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از کم نظیرترین فرصت ها برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی است

ناصر جعفری معاون برنامه ریزی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی یک رویداد مهم علمی و پژوهشی دانش آموزی است که خاستگاه و زادگاه این جشنواره استان خراسان رضوی است.

وی افزود: این جشنواره یک فرصت علمی ناب را برای دانش آموزان ایجاد می کند که این فرصت به فرآیند هدایت تحصیلی و همچنین تحقق اهداف برنامه های درسی کمک خواهد کرد.

جعفری تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی معلمان، مدیران و دست اندرکاران حوزه آموزش شناخت استعدادها و علائق دانش آموزان و فراهم کردن بستر لازم برای شکوفایی آن ها می باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه از دو مسیر مهم برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی نام برد و اظهار کرد: مسیر اول گزارش ها و نتایجی است که از معلمان، والدین، آزمون ها و ارزشیابی ها بدست می آید و مسیر دوم فرصت های تربیتی است که آموزش و پرورش در سطوح مختلف در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و جشنواره ها، مسابقات، المپیادها و اردوها از جمله این فرصت های تربیتی است که همگی آن ها زمینه ساز شناسایی استعدادهای دانش آموزان است اما در میان همه این فرصت های تربیتی، جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از کم نظیرترین فرصت ها برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری از میان حدود سه میلیون دانش آموز متوسطه اول در سراسر کشور بیش از دو میلیون و ۱۰۴ هزار نفر دانش آموز در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند و این حضور حداکثری در یک فعالیت دانش آموزی داوطلبانه یک اتفاق فوق العاده و مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار