مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خبر داد:

آماده سازی پرونده 10 اثر تاریخی فارس جهت ثبت در فهرست آثار ملی ایران

خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از آماده سازی پرونده 10 اثر تاریخی، فرهنگی فارس جهت ثبت در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فریدون فعالی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند تاریخی پرونده این مجموعه های تاریخی جهت طرح و پیشنهاد درجلسه شورای ثبت آماده شده است.


وی افزود: بند عماد آباد مرودشت از آثار مربوط به قرون متاخر، تپه بئرگال گراش از آثار دوره ساسانی تا قرون میانه، تل اسب کشونی و تل نارتکونی فسا مربوط به هزاره چهار و پنج، خانه قاجاری فاتح نی ریز، خانه گبری های تاودان جهرم (ساسانی - قرون اولیه)، دبیرستان نمازی شیراز (پهلوی)، قدمگاه لار (ساسانی تا قرون متاخر اسلامی)، قنات های عینوه لار (قرون میانه اسلامی) و خانه قاجاری فروغی در شیراز مجموعه آثاری هستند که در فهرست پیشنهادی ثبت آثار ملی ایران قرار دارند.


فعالی ثبت آثار تاریخی را اولین گام در راستای حفاظت و صیانت از آثار عنوان و ابراز داشت: با ثبت یک اثر امکان حفاظت و صیانت از آن بیشتر خواهد بود.


به گزارش خبرنگار پانا، تا کنون دو هزار و 854 اثر تاریخی فارس در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که در صورت ثبت این 10 اثر تعداد آثار ثبتی فارس به دو هزار و 864 اثر افزایش می یابد و فارس همچنان حائز رتبه نخست در تعداد آثار ثبت شده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار