رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: ضعف برنامهسازی در سازمان صداوسیما مشهود است
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است در حال حاضر ضعف برنامهسازی در سازمان صداوسیما مشهود بوده و تنها یک یا دو برنامه خاص این سازمان مورد پسند مردم است.
جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتوگو با خانه ملت در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه امروز تلویزیون در زندگی مردم، گفت: تلویزیون در واقع پرنفوذترین رسانه در زندگی مردم است، اما متأسفانه صداوسیما از این ظرفیت بهره چندانی نمیبرد.
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم بهترین قاضی درباره عملکرد تلویزیون هستند، افزود: اگر از مردم درباره برنامههای مفید و جذاب تلویزیون بپرسید، احتمالاً تنها به یک یا دو برنامه خاص اشاره میکنند؛ ضعف برنامهسازی در سازمان صداوسیما مشهود است.
صفر تا صد فرآیند برنامهسازی تلویزیونی در اختیار اسپانسرها قرار دارد
جعفرپور با بیان این که امروزه فرایند برنامهسازی تلویزیونی از مرحله ایده تا اجرا در اختیار اسپانسرها قرار دارد، ادامه داد: برنامههای پربیننده تلویزیون که در بهترین ساعات ممکن به روی آنتن میروند، همگی مشارکتی و دستپخت اسپانسرهاست و عملاً آنها هستند که کم و کیف کار را مشخص و ذائقه مخاطب را تعیین میکنند.
جولان اسپانسرها بزرگترین آفت صداوسیما
این نماینده مردم با بیان اینکه جولان اسپانسرها بزرگترین آفتی است که سازمان صداوسیما در شرایط کنونی با آن مواجه است، تصریح کرد: بحران مالی در صداوسیما علاوه بر تضییقات بودجهای، تا حد زیادی به دلیل عدم بهره گیری درست از بودجه، گسترش بیرویه شبکهها و فربهشدن بدنه کارکنان سازمان است و حل این معضل نیز نیازمند اقدامات مدیریتی زیربنایی و انقلابی است.
جعفرپور با اشاره به ضرورت میدان دادن به جوانان در مدیریت صداوسیما بیان کرد: متأسفانه همچنان نگاه حاکم بر مدیریت سازمان برآمده از تفکر مدیران بازنشسته بوده و انقلابی گری جای خود را به محافظه کاری داده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صداوسیمایی «رسانه ملی» است که حرفها و دغدغههای واقعی مردم از تلویزیون و رادیو دیده و شنیده شود، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جوانان میتوانند خلأ نوآوری و خلاقیت در مدیریت و برنامهسازی را پر کرده و سازمان را از پوسته محافظهکاری خود خارج کنند و اندیشههای نو و دغدغههای مردم را به نمایش گذارند.
ارسال دیدگاه