حسینی مطرح کرد: لزوم ایفای نقش اصلی اعضای شورای عالی درباره آموزش و پرورش

هیچ اعتباری بدون توجه به سند تحول بنیادین نباید در آموزش و پرورش هزینه شود، حتماً باید تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها دارای پیوست سند تحول بنیادین باشند

تهران (پانا)‌- سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر ایفای نقش اصلی اعضای شورای عالی درباره آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی مطرح کرد: لزوم ایفای نقش اصلی اعضای شورای عالی درباره آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه این شورا که بعدازظهر امروز برگزار شد، گفت: «شورای عالی آموزش و پرورش به منزله پارلمان آموزش و پرورش است، چون وظیفه قانونگذاری و سیاستگذاری در حوزه آموزش و پرورش را بر عهده دارد.»

او به نقش و جایگاه اعضای شورای عالی اشاره کرد و افزود: «ترکیب اعضای شورای عالی یک غنیمت و فرصت استثنایی برای آموزش و پرورش است، صاحب نظران برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی،آموزشی و فرهنگی عضو آن هستند.»

حسینی بر برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در اولین فرصت تاکید کرد و گفت: «شخص رئیس جمهور و 5 نفر از وزیران ایشان عضو این شورا و این‌ها یک ظرفیت بی‌بدیل برای آموزش و پرورش هستند، اعضای شورای عالی باید نقش اصلی خود را درباره آموزش و پرورش ایفا کنند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «نگاه اصلی اعضای شورای عالی باید کارآمدی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش باشد و این شورا زمینه‌ساز توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است، افراد عضو آن موید این ویژگی است. این شورا با 8 کمیسیون و 150 عضو برجسته، کار اصلی آن تعیین استراتژی، سیاستگذاری، کارآمدی و اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش است. کالبد شکافی مسائل، مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش و ارائه راهکار، راهبرد موثر، تاثیرگذار و کارآمد از جمله وظایف این شوراست.»

تنها برنامه آموزش و پرورش اجرای متوازن سند تحول بنیادین است

او به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: «سند تحول بنیادین مورد تایید و تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی است که در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و ما برای آموزش و پرورش به غیر از سند تحول بنیادین برنامه دیگری نداریم و تنها برنامه ما در آموزش و پرورش اجرای متوازن سند تحول بنیادین است. سند تحول بنیادین باید متوازن در سطح مدارس اجرا شود، مدرسه باید اصل و اساس آموزش و پرورش بوده و تحول را باید از آنجا آغاز کرد. اگر خواهان کیفیت، کارآیی و ارتقای سیستم آموزش و پرورش هستیم باید برنامه‌های کیفی و تاثیرگذار و بر مبنای سند تحول بنیادین برای آن تهیه کنیم.»

آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: «گفتمان ما در جامعه باید تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و اطلاع‌رسانی دقیق و منظم از نحوه اجرای آن برای جامعه و مخاطبان باشد تا مردم در جریان تغییر و تحولاتی که در آموزش و پرورش و بویژه در مدارس اتفاق می‌افتد قرار گیرند.»

هیچ اعتباری بدون توجه به سند تحول بنیادین نباید در آموزش و پرورش هزینه شود

حسینی بر لزوم ایجاد تحرک سازمانی و منسجم در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: «برای اجرای سند تحول بنیادین باید تمامی آموزش و پرورش، نهادها، دستگاه‌ها و حتی مردم جامعه پای کار بیایند چون آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست بلکه نیازمند کمک و پشتیبانی سایر دستگاه و جامعه است.»

سرپرست آموزش و پرورش گفت: «هیچ اعتباری بدون توجه به سند تحول بنیادین نباید در آموزش و پرورش هزینه شود و حتماً باید تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها دارای پیوست سند تحول بنیادین باشند.»

او ادامه داد: «کارهای خوبی در زمینه‌های بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش انجام شده است، مانند برگزاری المپیادهای ورزشی، سفیران سلامت و... که این خود نشان می‌دهد آموزش و پرورش برای سلامت و بهداشت روحی و جسمی دانش آموزان اهمیت زیادی قایل است.»

نهصد ‌و ‌شصت و پنجمین جلسه شورای‌ عالی ‌آموزش‌ و‌ پرورش با حضور سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن عصر امروز در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار