مدیر کل آموزش و پرورش استان در دومین جلسة کمیتة هدایت تحصیلی-شغلی دانشآموزان:
هدایت تحصیلی تنها فرآیند چند بعدی آموزش وپرورش است
زنجان (پانا) - ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در دومین جلسة کمیتة هدایت تحصیلی-شغلی دانشآموزان گفت، هدایت تحصیلی تنها فرآیند چند بعدی آموزش وپرورش است.
ابراهیم رفیعی در دومین جلسة کمیته هدایت تحصیلی-شغلی دانشآموزان در سالن غدیر ساختمان استاد رضا روزبه اداره کل گفت: «هدایت تحصیلی تنها فرآیند چند بعدی آموزش وپرورش است.»
وی تصریح کرد: «با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع، همة عوامل مجموعه در این فرآیند مشارکت دارند.»
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه، جلب مشارکت تمامی عوامل مدرسهای، اداری، آموزشی، پرورشی، رسانه ای، خانواده و سایر دستگاههای ذیربط را خواستار شد.
در ادامه معاون متوسطه آموزش وپرورش استان زنجان نیز اظهار کرد: «هدایت تحصیلی باید به عنوان یک فرایند در نظر گرفته شود و به عنوان یک فعالیّت محدود و مقطعی تلقی نگردد.»
داود بهرامی افزود: «اختصاص چند راهکار اساسی سند تحول بنیادین به مشاوره و هدایت تحصیلی بر اهمیّت این برنامه تاکید میکند.»
در پایان حسین امیری رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه نیز، شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگیهای شخصیّتی دانشآموزان را جزو اهداف اصلی برنامة هدایت تحصیلی دانست و همکاری و هماهنگی بین عوامل مجموعة آموزش و پرورش را برای توسعه متوازن بین رشتهای طبق جدول پیشبینی برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خواستار شد.
ارسال دیدگاه