استارت ایجاد اولین شتابدهنده بومی حوزه فناوری اطلاعات آذربایجان غربی زده شد

ارومیه(پانا)-مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از ایجاد اولین شتابدهنده بومی در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: این شتابدهنده به همت دانشگاه آزاد ارومیه برای اولین بار در استان و در جهت حمایت از کسب و کارهای نو پا و فناورانه ایجاد می شود.

کد مطلب: ۹۲۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استارت ایجاد اولین شتابدهنده بومی حوزه فناوری اطلاعات آذربایجان غربی زده شد

قاسم جلیلی نژاد در جلسه ای با حضور معاون توانمندسازی و شکوفایی دانشگاه آزاد استان اظهار کرد:با توجه به آمار دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه IT و ICT استان می توان گفت پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش استان است.

وی با اشاره به فعالیت 320 تیم برنامه نویس در حوزه نرم افزار و انمیشن استان اظهار کرد: آذربایجان غربی از لحاظ رتبه در تولید صنعت برنامه های موبایلی به استناد آمار کافه بازار دارای رتبه پنجم کشوری بوده و برخی از تولیدات در سطح جهانی کاربرد دارد.

جلیلی نژاد به وام های وجوه اداره شده وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: اداره کل ICT آذربایجان غربی در استان از شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان محتوا در قالب وام های وجوه اداره شده تا سقف 200 میلیون تومان در استان و بالاتر از این مبلغ توسط وزارت متبوع حمایت مادی و معنوی می کند.

مدیر کل ارتباطات استان خاطرنشان کرد:جای یک شتابدهنده بومی در استان خالی بوده و این امر باعث مهاجرت شرکت ها و افراد متخصص استان به شهر های بزرگ شده است، که ایجاد یک حامی بعنوان شتابدهنده ،می تواند در توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال استان نقش بسزایی داشته باشد.

این مقام مسوول اضافه کرد: از آنجایی که کشاورزی یکی از پتانسیل های اصلی آذربایجان غربی است و از سوی دیگر در حوزه فناوری اطلاعات فارغ التحصیلان و دانشجویان زیادی داریم، این ظرفیت با راه اندازی شتابدهنده بومی برای حمایت از استارتاپ های جدید در حوزه کشاورزی می تواند سودمند باشد.

مهدی زواری معاون توانمندسازی و شکوفایی دانشگاه آزاد استان گفت: هدف ما کمک به استارتاپ هایی است که قصد دارند محصولات یا خدماتی را تولید کنند که یک نیاز واقعی را از مردم رفع کند.

وی با اشاره به مغفول ماندن بحث کاربردی کردن استارت آپ ها افزود:برگزاری رویدادها ی متفاوت در استان از طریق دانشگاه ها و مراکز مختلف و عدم خروجی مناسب یکی از چالش های مهم این بخش است که باید با تجمیع آنها و جلوگیری از موازی کاری به آن سرو سامان داد.

زواری افزود:تاسیس سرای نوآوری و کمک گرفتن از پارک های موجود در استان برای حمایت از کسب و کارهای نو پا یکی از اهداف و برنامه های راهبردی ما در استان است.

نهایتا مقرر شد برای ایجاد یک شتابدهنده بومی با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان توسط دانشگاه آزاد تفاهم نامه ای تنظیم و امضاء شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار