رئیس سازمان فناوری اطلاعات: تا پایان سال تمام مدارس به شبکه ملی متصل می‌شوند

تهران (پانا) - رئیس سازمان فناوری اطلاعات از اتصال تمام مدارس به شبکه ملی تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۶۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات: تا پایان سال تمام مدارس به شبکه ملی متصل می‌شوند

امیر ناظمی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش گفت: «دو مشکل اساسی در حوزه فناوری داریم نخست آنکه فناوری و آی‌تی در هیچ کجا اولویت نیست، درحالی که در عصر فناوری زندگی می‌کنیم.»

او افزود: «مشکل دوم که تقریباً ریشه تاریخی دارد، ترس ما از فناوری است و بیشتر به نقاط منفی فناوری نگاه می‌شود. خروجی درسی چون تفکر و سواد رسانه‌ای هم این است که دانش آموزان را از فناوری بترسانیم و عمدتاً نسبت به خطرات آن هشدار دهیم. شبکه‌های اجتماعی هم همینطور است و بسیاری مشکلات جامعه را به آن نسبت می‌دهند. افرادی برای توجیه ناکارآمدی خودشان به دنبال عامل بیرونی می‌گردند که یکی از آن‌ها همین شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.»

ناظمی افزود: «از سوی دیگر بخشی از سیاستمداران بروز نیستند. منع ورود استادان و معلمان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام و... به معنای باز گذاشتن راه برای سوءاستفاده و حضور افرادی چون سلبریتی‌ها می‌شود که توانمندی گروه مرجع بودن و هدایت به سمت توسعه را نمی‌توانند برعهده داشته باشند.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به اظهاراتی مبنی بر وجود مشکلات ساختاری برای اجرای برنامه‌های توسعه اموزش‌های فنی و مهارتی در دانشگاه‌ها گفت: «واگذاری علل و عوامل وقوع هر موضوعی به سیستم اداری نامناسب، همواره هم درست نیست. امروز دولت الکترونیک اجرا شده است اما از 120 دانشگاه 90 مورد وصل هستند و دانشگاه‌های بزرگی داریم که هنوز به سامانه‌های مربوطه متصل نیستند.»

او درباره علت اجرایی نشدن ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر هوشمندسازی مدارس گفت: «این برنامه شامل سه سطح زیرساخت، خدمات و محتواست. سطح دوم و سوم در اختیار آموزش و پرورش است و سطح اول برعهده ماست. کلیه مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل می‌کنیم. بخش دوم و سوم برعهده آموزش و پرورش است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار