ستاد"صبر" فرهنگ صلح و سازش را ترویج می دهد

ایلام (پانا) - معاون فرهنگی قوه قضاییه عصر دیروز سه شنبه در سومین همایش "صبر "در ایلام گفت : هدف اصلی ستاد"صبر"ترویج فرهنگ صلح و سازش ب عنوان یک راهکار اساسی پیشگیری از آسیب اجتماعی در جامعه است.

کد مطلب: ۹۲۶۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ستاد"صبر" فرهنگ صلح و سازش را ترویج می دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی با بیان این که ستاد صبر می خواهد فرهنگ رضایتمندی و رضایت‌دهی را ترویج کند ،خاطر نشان کرد: صادر کردن حکم برای قاضی کار دشواری نیست، اما اگر این فرد بخواهد بین دو نفر صلح و سازش برقرار کند نمی‌تواند زیرا باید از خانواده، زندگی و آسایش خود بگذرد تا فردی دیگر به آرامش برسد.

وی افزود: مهربانی یکی از خصیصه‌های مهم ایرانیان و فرهنگ مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است و این در ذات هر ایرانی نهادینه شده است، اما فرهنگ غربی نامهربانی است و نفوذ فرهنگ غربی در جامعه سبب کشاکش می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: افرادی که صبر را پیشه می‌کنند و در عفو و گذشت پیشگام هستند در مسیر الهی قرار دارند و به دیگران درس‌آموزی می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم در جامعه است که فرهنگ بخشش و گذشت در این قالب نهفته است، یکی از نتایج مهم صبر این است که انسان بهتر تشخیص می‌دهد و بهتر تصمیم می‌گیرد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان ایلام در این همایش گفت: ترویج فرهنگ سازی به عنوان رویکرد دستگاه قضایی را از اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی به لحاظ امنیتی، اجتماعی و.. نیازمند وحدت و صلح است و این موضوع علاوه بر کاهش مراجعات مردم به دادگستری در منازعات و اختلافات نیز بسیار تاثیرگذار است.

محمد رزم ادامه داد: با توجه به قوانین جدید و رویکرد نظام جمهوری اسلامی و اهمیت مقوله صلح و سازش در جامعه حضور قضات استان در این زمینه امری مهم وضروری است.

وی با بیان اینکه ۵۰ فقره قتل عمد در انتظار هیات صلح و سازش است خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۱۵ شعبه اجرایی احکام کیفری سه هزار و ۵۲ فقره منجر به صلح و سازش شده است، همچنین ۲۱ هزار حکم در شورای حل اختلاف صادر شده که می‌تواند منجر به سازش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار