اعلام برنامه های فراغتی دانش آموزان تهرانی توسط معاون پرورشی شهر تهران

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در مراسم افتتاحیه پایگاه های تابستانی، اهم برنامه های شهرتهران برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۲۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های فراغتی دانش آموزان تهرانی توسط معاون پرورشی شهر تهران

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه پایگاه تابستانی شهر تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه اسلامی هستند، گفت: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۲۶۶ هزار نفر از دانش آموزان از ۶۵۰ پایگاه استفاده کردند و امسال ۷۰۰ پایگاه را خواهیم داشت که تلاش ما بر این است که ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار دهیم تا برنامه‌های اوقات فراغتی خوب و مناسب و در شان دانش‌آموزان عزیز فراهم کنیم.
وی گفت: بخشنامه بهبود اوقات فراغت و پایگاه های تابستانی به مناطق ارسال شده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های 23 کانون فرهنگی تربیتی موجود در شهر تهران برنامه های تاثیرگذاری را اجرا کنیم.
کریمی با اشاره به برنامه ویژه ای که اداره کل شهر تهران برای دانش آموزان مناطق سیل زده در نظر گرفته است، گفت: درحال حاضر دانش آموزان لرستانی در اردوگاه رامسر حضور دارند که امروز با با برگزاری برنامه اختتامیه دور دوم این اردوها با حضور دانش آموزان خوزستان در روزهای آتی آغاز می شود.
کریمی یکی دیگر از برنامه های اوقات فراغت شهر تهران را اردوهای یکروزه اردوگاه شهید چمران تعریف کرد و افزود: این اردوها از برنامه های ابتکاری شهر تهران است. در این اردوی یکروزه 4 فعالیت را دانش آموزان فرا می گیرند، باغ شیشه ای (تراریوم)، کارگاه داستان نویسی، دست آفرین های چرمی و بازیهای گروهی. هدف اصلی این برنامه ها در گام اول پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و گام دوم آموختن آداب و مهارتهای زندگی است و اینکه یک رفتار اجتماعی را به خوبی یاد گرفته و در زندگی خود به کار گیرند. در این کارگاهها از مدرسان خوب و مجرب استفاده می شود و سعی شده است به نحوی وقت دانش آموزان پر شود که احساس سرزنده بودن و احساس نشاط اجتماعی داشته باشند.
عبدالرسول کریمی گفت: در این فصل در نظر داریم حدود 4هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان را به باغ موزه دفاع مقدس ببریم زیرا بچه های این نسل نیاز دارند که با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند و طعم جبهه را به معنای واقعی احساس کنند. در آنجا بچه ها با روایت های دفاع مقدس را آشنا می شوند. همچنین هزار برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان در ۲۳ کانون فرهنگی تربیتی شهر تهران انجام می شود. معاون پرورشی شهر تهران یکی دیگر از مهمترین برنامه های دانش آموزی برای فصل تابستان را اجرای طرح هجرت ۳ اعلام کرد و افزود: در این طرح سعی داریم مناطق محروم را شناسایی کنیم تا اقلام ضروری دانش آموزی در این مناطق در اختیار آنها قرار داده شود و برخی از واحدهای آموزشی که نیاز به مرمت دارند با همکاری بسیج و سازمان دانش آموزی و اتحادیه‌بازسازی و مرمت شوند.
کریمی با اشاره به مسابقات و جشنواره های تابستانی دانش آموزان گفت: مربیان و دانش آموزانی که در زمینه قرآن و جشنواره ها و برنامه های ملی برگزیده شده اند به مشهد مقدس و کاشان اعزام می‌شوند. همچنین طرح کانون طبیعت محله ویژه تشکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان تهران بزرگ در تمامی مناطق اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار