رویشِ نشاط و پویایی در مدارس، با المپیاد بازی های فکری، سرگرمی
شیراز(پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس اهداف برگزاری و توسعه بازیهای فکری در آموزش و پرورش را دور کردن دانشآموزان از فضای مجازی دانست و افزود: ا ورود به فضای بازیهای فکری و سرگرمی از نشاط و سرگرمی سالم در محیط مدرسه و خانواده بهرهمند شوند و با افزایش تابآوری در خود از آسیبهای اجتماعی دور میشوند.
![رویشِ نشاط و پویایی در مدارس، با المپیاد بازی های فکری، سرگرمی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZTFjYjQSWzsH/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHAwzKmi4aIxEsAIKXaKdntA,,/ZTFjYjQSWzsH.jpg)
جهانبخش بانشی در حاشیه بازدید از دومین دوره المپیاد ملی بازیهای فکری، سرگرمی در شیراز، از مجموعه سازمان دانش آموزی فارس خصوصا مدیریت این مجموعه در ابتکار عمل و برگزاری این برنامه در سطح منطقه و استان و در سطح کشوری تشکر کرد و افزود: بازیهای فکری قطعا باید در آموزش و پرورش توسعه پیدا کند و ما معتقدیم که اگر قرار است مدارس ما مدارسی شاد و پویا باشد و از آسیبها و گرفتاریهای موجود فاصله بگیرد، دانش آموزان باید به سمت این برنامه هایی که سرشار از خلاقیت و ابتکار است رو بیاورند.
وی توسعه بازیهای فکری در آموزش و پرورش را موجب فاصله گرفتن دانشآموزان از فضای مجازی دانست و گفت: دانش آموزان بجای ورود به فضای مجازی و سرگرمی هایی که برای آنها میتواند آسیب هایی در بر داشته باشه میتوانند این بازی هارا یاد بگیرند و در خانواده از شادی و سرگرمی سالم بهره مند شوند.
او در ادامه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ی سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش خوشبختانه این کار در حال اجراست و امروز شاهد ورود دانش اموزان با علاقه به این برنامه ها هستیم .
او ادامه داد: من فکر میکنم اجرای بازیهای فکری مثل المپیاد رویش و تداوم آن چند ویژگی مهم دارد، اینکه قدرت ابتکار و خلاقیت دانشآموزان را بالا میبرد و این زمینه را فراهم میکند که یاد بگیرند در سایر کارها نیز با خلاقیت و ابتکار برخورد کنند و با داشتن قدرت حل مسئله از مهارتشان بهخوبی استفاده کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نظم حاکم بر بازیها و قاعده این بازی ها بر مبنای نظم و انسجام گفت: طبیعتا این بازیها برای اموزش نظم به دانشآموزان نیز بسیار موثر است.
بانشی ادامه داد: این بازی نمونه عملی کار گروهی و کار جمعی است و کارگروهی در فضای فرهنگی جامعه ما نیازمند برنامهریزی بیشتری است تا نسل امروز و فردا کار جمعی و گروهی را یاد بگیرد و به شکل هماهنگ و بر مبنای یک گروه استوار کار را پیش ببرد.
او گفت: تا آنجایی که ممکن است ما از تکروی و کار فردی که مبتنی بر فکر و اندیشه یک نفر است باید فاصله بگیریم وبه سمت کار های گروهی که میتواند در همه بخش های فرهنگی و علمی ما کارگشا باشد برویم.
او تاکید کرد:
دومین دوره از المپیاد ملی بازیهای فکری، سرگرمی رویش، امروز در شیراز در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در رشته های دومینوتاپلینگ،دومینو برج، جنگا، روبیک، پنتاگو، اتللو، لیوان چینی، ریورسی و بلاک آس با هم به رقابت پرداختند.
خبرنگار: ریحانه قاسمی
ارسال دیدگاه