نخستین سامانه کنکور سراسری دانش‌آموزان در آموزش و پرورش فارس راه اندازی شد

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، هدف از راه‌اندازی این سامانه ارائه مشاوره های شفاف، سالم و بدون نگاه اقتصادی به دانش آموزان خصوصا در رابطه با موفقیت درکنکور سراسری است.

کد مطلب: ۹۲۴۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نخستین سامانه کنکور سراسری دانش‌آموزان در آموزش و پرورش فارس راه اندازی شد


فرهاد اسماعیلی گفت: موفقیت درکنکور به یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان و خانواده ها تبدیل شده است و به تبع آن مشکلات خاصی همچون تحمیل هزینه های گزاف مالی به خانواده ها و آسیبهای روحی و روانی برای دانش آموزان و والدین گریبان خانواده ها گرفته است.

او افزود: متاسفانه در مواردی شاهد هستیم که برخی شرکت ها ، بنگاهها و افراد به طور خاص از این موضوع سودهای کلانی را برده و با راهنمایی و مشاوره های غلط موجب اتلاف وقت دانش آموزو تحمیل هزینه های گزاف به خانواده ها شده اند.

او گفت: درراستای کاهش برخی از دغدغه ها و مشکلات دانش آموزان و خانواده ها، اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اقدام به تشکیل کارگروهی با محوریت آزمون سراسری نموده است که حاصل آن راه اندازی سامانه کنکور سراسری است.

اسماعیلی افزود: این برنامه حاصل 8 ماه تلاش و برنامه ریزی تیمی قوی متشکل از متخصصان حوزه تعلیم و تربیت، انجمن اولیاء و مربیان، اداره مشاوره، متخصصین حوزه کنکور و فناوری و سنجش است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس یادآور شد: این سامانه منحصرا برای دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری طراحی نشده ،بلکه دانش آموزان پایه های تحصیلی دیگر نیز می توانند از قابلیت های آن استفاده نمایند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بخشی از این سامانه مربوط به کارنامه دانش آموزان شرکت کننده از استان فارس در کنکور سراسری سال گذشته است که در دانشگاههای کشور قبول شده اند گفت: اطلاعاتی مثل نوع سهمیه، درصد پاسخگویی به سؤالات، میزان تاثیرمعدل دیپلم در قبولی کنکور که به طور کامل و بدون ذکر نام در این بخش آمده است تا از این طریق دانش آموزان با توجه به وضعیت تحصیلی شان امکان قبولی ومیزان توانایی و موفقیت خود را در کنکور سراسری بسنجند.

او افزود: همچنین در بخش برنامه‌ریزی درسی به دانش آموزان نشان داده می شود که هر درس از هر پایه تحصیلی چه محتوایی دارد و این محتوا پیش نیاز چه بخش های دیگر و درچه پایه ای است تا اگر دانش آموز به دلیل ضیق وقت بخواهد مطالب مهمتر را مطالعه کند از این طریق بفهمد در کجای زنجیره قرار گرفته و چه بخش هایی را باید بیشتر مورد توجه و مطالعه قرار دهد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اطلاعات موجود در این سامانه می تواند مبنایی برای استفاده سایر مشاوران برای ارائه مشاوره های صحیح و دقیق تر به دانش آموزان باشد، گفت: این سامانه برای اولین بار است که در کشور راه اندازی شده و خدمات آن بصورت رایگان می باشد که موجب شده دسترسی های خیلی خوبی برای دانش آموزان فراهم گردد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: سایت آزمون سراسری استان فارس شامل سه محور مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی و مشاوره سازشی است .

وی با اشاره به اینکه مطالب بار گذاری شده در این سایت قابل استفاده برای تمامی دانش آموزان عزیز در سطح کشور می باشد گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط همکارانمان در این سایت برخی مطالب کاربردی مفید برای دانش آموزان در هر پایه تحصیلی ارائه شده که حتی پس از کنکور نیز می تواند مورد استفاده آنان قرار گیرد، همچنین اطلاعاتی در خصوص پایگاه های انتخاب رشته، توصیه های مشاورین متخصص و مجرب واقداماتی که دانش آموزان در زمان باقی مانده تا کنکور باید انجام دهند نیز آمده است.

این سامانه هم اکنون قابل دسترس است و افراد می توانند با مراجعه به ستون سمت چپ سایت اداره کل آموزش وپرورش استان فارس به آدرسhttp://fars.medu.ir وارد سامانه شده و از خدمات آن بهره مند گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار