۶۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان امحاء شد

زاهدان (پانا) - به مناسبت روزجهانی مبارزه با مواد مخدر، ۶۰ تن انواع افیونی و روانگردان توسط فرزند شهید سنچولی در زاهدان امحاء شد.

کد مطلب: ۹۲۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان امحاء شد

سردار اصلانی در این مراسم گفت: با تکیه بر توانمندی نیروهای مسلح با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد و از آحاد و اقشار مختلف جامعه میخواهیم در راستای مقابله با مواد مخدر و اجتماعی شدن آن ما را یاری کنند.

او ادامه داد: مقابله با مواد مخدر از توان یک منطقه و کشور خارج است و باید تمام نهادها، کشورها متحد با یکدیگر برای مقابله با این مواد افیونی مقابله کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان داشت: بعد از اسلحه و مهمات، قاچاق مواد مخدر یک تجارت پر سود است که با صنعت دارو سازی و خودرو سازی برابری می‌کند.

او افزود: در واقع قاچاق مواد مخدر صنعتی است که مرز و ملیت نمی‌شناسد و شبکه‌های مواد مخدر نیز به صورت چند ملیتی اداره می‌شوند.

سردار اصلانی بیان داشت: مردم سیستان و بلوچستان پرچمدار مبارزه با موادمخدر هستند و بیش از ۲ هزار شهید و جانباز در این راه تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

او ادامه داد: سال گذشته ۱۶ شهید در کشور تقدیم نظام کرده ایم، ۱۸ هزار و ۵۰۰ خودرو ۴۲۸ هزار قاچاقچی و خرده فروش نیز دستگیر شده است.

وی ادامه داد: افغان‌ها با صراحت اعلام می کنند، تا زمانی تقاضا باشد کشت مواد مخدر ادامه دارد، لابراتوارهای تبدیل موادمخدر صنعتی در افغانستان افزایش یافته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: گرایش به مواد مخدر از سنتی مانند تریاک به مواد مخدر صنعتی خطرناک از جمله "شیشه" خطر بزرگی است که مردم ما را تهدید می‌کند.

او افزود: تا زمانی که نیروهای مسلح ما هستند با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد خواهیم کرد و از آحاد و اقشار مختلف جامعه میخواهیم در راستای مقابله مواد مخدر و اجتماعی شدن آن یاری کنند.

سردار اصلانی در پایان گفت: امروز مواد مخدر یک جنگ است از مواد مخدر برای از بین بردن غیرت انسانی استفاده می شود لذا باید همه برای مقابله با این آفت، مقابله و جوانان خود را از به دام افتادن در گرداب اعتیاد پیشگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار