افتتاح پروژه های عمرانی وسیستم های نوین آبیاری به مناسبت هفته جهادکشاورزی در چاراویماق

تبریز (پانا) - مدیر جهادکشاورزی چاراویماق از افتتاح پروژه های عمرانی و سیستم های نوین آبیاری به مناسبت گرامیداشت هفته جهادکشاورزی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه های عمرانی وسیستم های نوین آبیاری به مناسبت هفته جهادکشاورزی در چاراویماق

ناصر نوروزی ضمن بیان این مطلب افزود: در گرامیداشت هفته جهادکشاورزی 4 پروژه (پروژه کانال انتقال آب روستای ناچیت و 3 پروژه سیستم آبیاری تحت فشار) با حضور فرماندار و مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی گفت: پروژه های افتتاح شده کانال انتقال آب روستای ناچیت بطول 1 کیلومتر و آبیاری تحت فشار جمعاً به مساحت 8 هکتار که 2.1 هکتار بصورت آبیاری قطره ای و 5.9 هکتار در قالب آبیاری قطره ای می باشد که در کل سه میلیارد و چهار صد و هشتاد و چهار میلیون ریال( دو میلیارد و صد میلیون ریال اعتبار برای کانال ناچیت و یک میلیارد و سیصد و هشتاد و چهار میلیون ریال برای اجرای آبیاری تحت فشار) هزینه شده است.

نوروزی اظهار کرد: با توجه به حمایتها و کمک های بلا عوضی که توسط دولت برای اجرای پروژه های عمرانی و سیستمهای نوین آبیاری پرداخت می شود استقبال کشاورزان از این طرح ها بسیار مطلوب بوده است، بطوریکه در طی چند سال اخیر نزدیک به 200 هکتار از مزارع و باغات این شهرستان به سیستم های آبیاری نوین مجهز گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش سطح زیرکشت، افزایش تولید، افزایش کیفیت محصول، کاهش هزینه ها، جلو گیری از ایجاد رواناب و فرسایش خاک را از اهداف و مزایای سیستم های نوین آبیاری بر شمردند.

وی در خاتمه اعلام نمود: با توجه به حمایت ها و مساعدت های دولت در زمینه احداث کانال های انتقال آب و اجرای سیستم های نوین آبیاری امید است که در سال های آتی نیز گام های اساسی در این زمینه به مراتب بیشتر و بهتر از گذشته برداشته شود و از کشاورزان عزیز هم دعوت می شود در زمینه احداث کانال های آبیاری مشارکت عملی و در تجهیز مزارع و باغات خود به سیستم های نوین آبیاری به مدیریت جهادکشاورزی و مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار