با حضور جمعی از مسئولین سه دستگاه برگزار شد:
نشست مشترک شورای معاونین ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و صدا و سیمای خراسان رضوی
مشهد (پانا) - نشست مشترک شورای معاونین ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و صدا و سیمای خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولین این سه دستگاه برگزار شد.
محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در این نشست گفت: انعکاس موضوعات گوناگون آموزش و پرورش از رسالت ها و اولویت های رسانه ملی محسوب می شود و در همین راستا در صدا و سیمای خراسان رضوی پنج قرارگاه ایجاد شده که یکی از این قرارگاه ها متعلق به موضوع مهم معلم و رسانه است و این موضوع نشان از اهتمام رسانه ملی نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت داشته که مسئولیت پرورش و تربیت انسان ها را برعهده دارد.
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش حوزه پرورشی همیشه بر حوزه سخت افزاری اولویت دارد و این موضوع باید به دیدگاه غالب تبدیل شود افزود: با توجه به تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مهمترین شاخصه تحول در آموزش و پرورش در این چهل ساله پس از انقلاب رویکرد تربیتی و پرورشی بوده است و اگر این رویکرد نهادینه شود بسیاری از نابسامانی های جامعه برطرف شده و تحول بنیادین صورت خواهد گرفت.
نصرپور در ادامه توجه به مباحث قرآن، عترت و نماز، شناساندن معلمین نمونه استان جهت الگوسازی نسل جوان، معرفی دانش آموزان مبتکر و خلاق، معرفی مدارس نمونه شهر مشهد و تهیه مستندی از پیشکسوتان فرهنگی را از جمله مهمترین موارد برای تهیه و تدوین برنامه های تلویزیونی و رادیویی برشمرد و ادامه داد: همکاری های دو جانبه آموزش و پرورش استان با مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی و تولید برنامه های مختلف از جمله مستندسازی باید تقویت شده و گسترش یابد و با توجه به وجود مخاطب بسیار گسترده دستگاه تعلیم و تربیت استان این موضوع به افزایش مخاطبین برنامه های این مرکز کمک کرده و سبب تحقق اهداف دو سازمان خواهد شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: فعالیت های مشترک این دو نهاد باید در قالب دغدغه ها، مشکلات، برنامه ها و ایده های همدیگر اجرایی و عملیاتی شود و بهترین راه برای فرهنگ سازی مسائل مختلف در جامعه تهیه و پخش برنامه های رادیویی، تلویزیونی و برنامه های مستند است که این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان گفت: معرفی جلوه های ایثار و فداکاری در بین فرهنگیان، موفقیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان استان، دستاوردهای فراوان آموزش و پرورش در دوران پس از انقلاب، مبحث اشتغال و تحقق شعار رونق تولید و ورود بیشتر جوانان به این حوزه با محوریت توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته های دانشگاهی، مسائل و دغدغه های کنکور، توسعه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان و حوزه انجمن اولیاء و مربیان و مشارکت حداکثری از جمله موضوعات مهمی است که ترویج آن ها در جامعه نیاز به هم افزایی و همگرایی دو دستگاه دارد.
ارسال دیدگاه