معاون وزیر اقتصاد:کارگزاران و نمایندگان بیمه به سمت خدمات مشاورهای به بیمهگذاران حرکت کنند
تهران (پانا) - معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی میگوید کارگزاران و نمایندگان بیمه دیگر فقط صرفا فروشنده بیمهنامه نخواهند بود و باید به سمت ارائه خدمات مشاورهای به بیمهگذاران و حتی بیمهگران حرکت کنند و بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت باید آموزشهای لازم برای ورود به این مرحله را آغاز کند تا کارگزاران و نمایندگان شبکه فروش در این زمینه با قدرت نقشآفرینی کنند.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، عباس معمارنژاد در آئین معارفه «محمد رضایی» به عنوان عضو جدید هیات مدیره بیمه ایران، که با حضور پورکیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل بیمه ایران برگزار شد، با اشاره به اهمیت و مزیتهای قدمت ۸۴ ساله بیمه ایران افزود: شاخصهای آماری دیگر بیمه ایران مثل رشد ۳۱ درصدی حق بیمه در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، افزایش فقط ۳ درصدی خسارتهای پرداختی در همین مدت و درعین حال کاهش ۱۴ درصدی نسبت خسارت در این شرکت نشان میدهد مسیر عملیاتی بیمه ایران مسیر مناسبی است که باید همچنان ادامه یابد و نباید به شرایط موجود اکتفا کرد.
وی افزود: بیمه ایران، سال قبل ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد که ۳۳ درصد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور است و ۴۲ درصد خسارت پرداختی کل صنعت بیمه کشور را بر عهده داشته است که همین دو شاخص حکایت از راهبری بیمه ایران در بازار بیمه کشور دارد.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در صنعت بیمه نیاز به دانش جدید داریم و بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه و تنها شرکت دولتی میبایست نقش دانشآفرینی هم ایفا کند، اضافه کرد: بیمه ایران به عنوان راهبر باید مدلهای جدید به صنعت بیمه کشور معرفی کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در نظام بنگاهداری نوین امروزین اصول حاکمیت شرکتی مبنا و اساس فعالیتها است، گفت: اجرای اصل حاکمیت شرکتی در شرکتهای بیمه به هیچ وجه نباید به معنای محدود کردن جایگاه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل قلمداد شود، چرا که اجرای این اصل هم بهرهوری و کارایی را در شرکت افزایش می دهد و هم استراتژی قویتری دارد؛ به هر حال پروسهای دارد که باید از طریق تشکیل کمیتههای تخصصی طی شود و در هر صورت کلیه امور شرکت با مدیر عامل است و هیأت مدیره هم در سیاستگزاریهای کلان شرکت ایفاء نقش میکنند.
معمارنژاد همچنین با اشاره به اینکه در آینده نزدیک نقش کارگزاران و نمایندگان بیمه تغییر میکند، اضافه کرد: کارگزاران و نمایندگان بیمه دیگر فقط صرفا فروشنده بیمهنامه نخواهند بود و باید به سمت ارائه خدمات مشاورهای به بیمهگذاران و حتی بیمهگران حرکت کنند و بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت باید آموزشهای لازم برای ورود به این مرحله را آغاز کند تا کارگزاران و نمایندگان شبکه فروش در این زمینه با قدرت نقشآفرینی کنند.
آقای پورکیانی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران هم در ابتدای این جلسه از حسن انتخاب وزارت امور اقتصادی و دارایی در معرفی آقای رضایی که از مدیران با سابقه و فنی بیمه ایران بوده اند، تجلیل کرد و همچنین گزارش مختصری از وضعیت بیمه ایران ارائه و ابراز امیدواری کرد با حضور آقای رضایی در هیأت مدیره بیمه ایران، روند رو به جلوی شرکت، تسریع شده و اقدامات مناسبتری در جهت ارتقاء جایگاه بیمه ایران و خدمت به بیمه گذاران انجام شود.
محمد رضایی عضو جدید هیأت مدیره بیمه ایران نیز در توضیحاتی برنامههای مهم مورد نظر خود در جهت تقویت تصمیمسازی در بیمه ایران به ویژه بر مبنای تاکیدات وزیر محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی در حکم انتصاب خود را اعلام کرد.
ارسال دیدگاه