سنجش سلامت جسمانی شش هزاردانش‌آموز پایه اولی در قرچک

قرچک(پانا) - سرپرست مدیریت آموزش‌وپرورش قرچک گفت: برای سال تحصیلی جدید شش هزار دانش‌آموز پایه اولی در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت جسمانی شش هزاردانش‌آموز پایه اولی در قرچک

غلامرضا بختیاری در خصوص سنجش و سلامت گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال 98صد در صد دانش آموزان ورودی به پایه اول دبستان و هفتاد درصد نوآموزان پیش‌دبستانی موردسنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

او اظهار داشت: یکی از اهداف مهم‌تر سنجش سلامت جسمانی تشخیص مشکلات مربوط به حواس پنجگانه، مشکلات جسمی، مشکلات حرکتی، مشکلات روحی روانی و شناختی است که اوقات ممکن است اولیاء دانش آموزان و نو آموزان از آن بی‌اطلاع باشند.

بختیاری بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شهرستان قرچک سه پایگاه سنجش سلامت جسمانی از اواخر خردادماه98 شروع به فعالیت می‌نمایند.

سرپرست مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت دانش آموزان مواردی از قبیل بینایی و شنوایی سنجی، آمادگی تحصیلی، بهداشت روانی ارزیابی‌شده و درنهایت توسط پزشک معتمد در پایگاه‌های شبکه بهداشت و درمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اوتأکید کرد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته در صورت نیاز به مراکز تخصصی بینایی، شنوایی، آزمودن هوش تخصصی و... ارجاع داده می‌شوند تا توسط پزشکان متخصص ارزیابی شوند.

این مسئول گفت: نوبت گیری برای دانش آموزان پایه اولی به صورت اینترنتی و از سامانه سنجش توسط مدیران مدارس انجام می‌شود تا وقت کمتری بگیرد.

بختیاری گفت: والدین نوآموزان پیش‌دبستانی برای ثبت‌نام به‌موقع اقدام نمایند، تا ضمن بهره‌مندی از عواید گذراندن این دوره مهم و سرنوشت‌ساز امکان سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی فرزندان خود را یک سال قبل از ورود به دبستان انجام دهند.

/خبرنگار :توحید عظیمی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار